Avatar billede mc_goblen Praktikant
11. juli 2002 - 18:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Direct3D

Hej Eksperter!

Hvad er forskellen på Direct3D og Direct3D HW T&L ?

Hvad ville I anbefale at bruge af de 2? Eller skal jeg hellere bruge Glide?

Jeg har et Radeon 8500 grafikkort!
Avatar billede herman01753 Nybegynder
11. juli 2002 - 20:49 #1
direct 3d T&L, er en opfindelse nvidia har lavet på deres geforce kort, og som giver bedre billedkvalitet, mht. til lyskilder, genskind, osv. dette er bare en måde at renderer grafik på, og jeg bruger det altid. synes det giver bedre grafik, men har ikke selv mærket nogen ydelsesnedgang.
prøv dig lidt frem med ydelsen.

håber det var en hjælp,
hilsen Morten
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 02:09 #2
HW T&L betyder Hardware Transform & Lightning, dvs at opnåelse af disse effekter er indbygget i hardwaren (grafikkortet) hvilket giver langt bedre og mere realistisk grafik. Det gælder jo især i spil, når disse er kodet til det, og de instruktioner så bliver udført direkte i hardware.
Andre spil kan være kodet til Glide (mere sjældne så vidt jeg ved) men støder du på dem, kan du skifte dine indstillinger.
Avatar billede spt Nybegynder
12. juli 2002 - 02:15 #3
glide styrer. ak ja jeg sidder og længes tilbage til de tider hvor man bare skulle have et kort fra 3dfx så kørte alt godt................. Nå, men hvis du kan slå HT&L til i dit spil så gør det det giver bedre billede og i nogle tilfælde en bedre ydelse.
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 07:49 #4
Ja Glide Det er 3DFX Voodoo som køre med det der giver ikke en så god gfx som Nividia gør med Direct3D HW T&L men kan virkelig se det i spil Prøv det
Avatar billede herman01753 Nybegynder
12. juli 2002 - 15:52 #5
takker for point