Avatar billede nobob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

LiteOn Brænder

Hej

Har lige købt en LiteOn 32/12/40 Brænder. Jeg har nu prøvet at brænde på 3 TDK CD-R skiver, den brændte dem, og man kan se sporene, men den kan hverken læses i brænderen eller i andre cd-rom drev. (Har både prøvet Lyd og Data). Derefter prøvede jeg at brænde på en Kodak og den virkede fint. Hvad kan der være galt, kan det virkelig være rigtig at den ikke kan brænde på TDK Skiver???

Brænderen hedder: LITE-ON LTR-23123s.
Avatar billede lynet Nybegynder
11. juli 2002 - 15:18 #1
TDK skiver stinker.! det mener jeg helt seriøst.
har selv en LiteOn 16X10X40. den kan godt brænde på tdk skriver. MEN kun med 8X hastighed...
de  er generelt upålidlige..
jeg ved ikke om det kun er liteon brændere der har problemer med dem, men jeg har ihvertfald ogsp!
mit råd, hold dig langt væk fra dem!
Avatar billede Chewie Novice
11. juli 2002 - 15:21 #2
Du har måske fået en fejl produktion fra TDK ... prøv at købe en nu parke !
Avatar billede Dribble Nybegynder
11. juli 2002 - 15:21 #3
med hvilken speed brænder du dem med ???

har selv haft problemer med TDK skiver
Avatar billede nobob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:24 #4
8x speed, de virkede perfekt i min gamle brænder!
Avatar billede Chewie Novice
11. juli 2002 - 15:24 #5
dit spm er oprettet flere gange .... luk venligst de andre !!
Avatar billede nobob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:28 #6
hehe det er oprettet 2x tro det var ekspertens server der skodede lidt, men det er ligesom lukkede nu, det andet er ikke mit.
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 06:22 #7
Hejsa jeg har også en LiteOn 32/12/40
Hvis jeg brænder på nogen skriver i 32X så få jeg det samme problem
jeg skal så sætte den ned til 24x før den vil virke
Jeg bruger kun No-name cdr så virker i 32X og få næsten aldrig fejl på dem
Avatar billede Beach Mester
12. juli 2002 - 11:43 #8
Hvis du holder dig til kun at brænde med det der er anbefalet på skiverne så går det stort set aldrig galt her!
Jeg har en LiteOn 24X10X40 og bruger både Noname, Kodak, Platinum og så TDK skiver.
Den TDK skive eg bruger mest er CD-R80 RefleX. Her kan jeg godt brænde med 16X men da der står max 12X på dem så holder jeg mig som regl til det med mindre jeg har meget travlt. BTW så er TDK RefleX skiverne de eneste jeg ikke har haft problemer med når de skal spilles som audio i div. autoradioer som åbenbart er meget følsomme over for cd-r. Har hørt at det samme skulle være tilfældet med PS games, at det her altid virker med TDK RefleX men at andre mærker ikke altid lever op til det forventede. Tror det har noget at gøre med at pladen er meget mørk i overfladen når den er brændt, og derfor reflektere laseren på en noget anden måde end de alm. billige skiver.

Du skal også lige huske på at der findes 4-5 forskellige modeller inden for TDK skiver, så du kunne også prøve at skifte til en bedere / billigere / dyrere model end den du har fat i. Og så lige til sidst.... De skiver som du har fejlbrændt på går du bare ned i biksen hvor du har købt dem, og beder om at de bytter dem da de er defekte:-)

//Beach
Avatar billede webgeniet Nybegynder
13. juli 2002 - 21:42 #9
Hent en firmware update fra www.liteonit.com
Avatar billede Chewie Novice
19. august 2002 - 15:27 #10
Lukke tid !!