Avatar billede dsb Nybegynder
11. juli 2002 - 14:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

download .net

så vidt jeg ved skulle .net halloejet vaere gratis saalange man har en IIS server og hvad der ellers hoerer til.

men hvor kan man downloade det ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
11. juli 2002 - 14:35 #1
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. juli 2002 - 14:43 #2
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. juli 2002 - 15:01 #3
nico: Dit link er nu hele SDK'en på 130 mb. Hvis det blot skal være Frameworket, kan man nøjes med:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/829/msdncompositedoc.xml
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. juli 2002 - 15:16 #4
...husk forresten at hente MDAC 2.7 (Microsoft Data Access Components) når du nu er igang (min. v2.6 er krævet)
Avatar billede dsb Nybegynder
11. juli 2002 - 17:25 #5
odegaard <<

1) er det ikke muligt at bruge databaser uden den ? eller hvad goer den helt praesic ?

2) hvor finder jeg den ? (jeg kan bare ikke finde rundt på microsofts side)
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. juli 2002 - 17:43 #6
Så vidt jeg ved, er det slet ikke muligt at installere frameworket uden den! Det står ihvertfald som et krav til systemet, hvis det skal køre på en server. Skal du blot afvikle .NET programmer, kan du nøjes med frameworket, man da du omtaler IIS, går jeg ud fra at du skal lave ASP.NET. MDAC står for alt hvad der har med Data Access at gøre.

Skal du udvikle DLL'er til brug i dine ASP.NET sider, skal du dog også kunne compile, og så kommer du ikke uden om SDK'en.

Der er et link til MDAC på den side jeg skrev.
Avatar billede dsb Nybegynder
11. juli 2002 - 18:13 #7
odegaard << helt praecis hvad jeg vil udvikle med .net ved jeg ikke endnu.
I foerste omgang vil jeg bare laere det.

Jeg har en IIS server, og har hentet SDK'en og tror også jeg fik hentet den der MDAC 2.7 hjem (fik i hvert fald downloadet en fil som hed mdac_typ.exe )
Er der mere jeg skal bruge ? (jeg sidder ikke ved min egen computer, så jeg skal have hentet alt nu)
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. juli 2002 - 18:30 #8
Det lyder som om du har det hele. Det skulle lige være Servicepakken til .NET frameworket:
http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/sp1/default.asp

Held og lykke med et ny spændende (og nem) verden :-)