Avatar billede net-rom Nybegynder
11. juli 2002 - 12:08 Der er 13 kommentarer

Messenger i windows XP

Hej eksperter.

Jeg har lige ominstalleret vores DC til et nyt domæne til dette bliver man jo nød til at oprette nye profiler på xp klient maskinerne.

Efter at jeg har gjort dette på maskinerne er der ingen af dem der kan kører msn messenger, den viser bare et timeglas og efter 1,5 sek. sker der ikk mere. hvis de derimod starter msn messenger med den lokale bruger starter messenger fint.

jeg ser frem til nogle gode svar og håber der er en der har en løsning..! :)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
11. juli 2002 - 12:32 #1
Kan det ikke have noget med rettigheder på domænet at gøre? Altså at klienterne ikke har rettigheder til at bruge messenger når de er logget på domænet??

/Musse
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
11. juli 2002 - 12:51 #2
Du skal nok kigge på din GPO, og se om de har rettigheder til det. Du kan jo også få den til at starte automatisk, når de logger sig ind...
Avatar billede net-rom Nybegynder
11. juli 2002 - 12:57 #3
det har jeg prøvet fik jeg intet ud af. :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2002 - 13:09 #4
har du set efter i lokale politikker, mener jeg har set noget omkring messenger
Avatar billede net-rom Nybegynder
11. juli 2002 - 13:12 #5
ja det har jeg også prøvet..!
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 16:16 #6
Avatar billede net-rom Nybegynder
11. juli 2002 - 17:04 #7
dette har allerede været forslået og jeg skal ikk slå det fra jeg kan slet ikk starte det.
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 17:35 #8
Er det XP Home?
Avatar billede net-rom Nybegynder
11. juli 2002 - 18:46 #9
pro.
Avatar billede rexisgod Nybegynder
12. juli 2002 - 09:34 #10
konex: du kan ikke logge på et domæne med XP Home.
Avatar billede konex Nybegynder
14. juli 2002 - 22:11 #11
kan de overhoved komme på internettet når de logger på domænet?

hvilke sikkerhed er der ud i "byen" er den port messager bruger evt. lukket?

og ja jeg har set at de godt kan komme på, når de ikke logge på domænet men der får de heller ikke en GPO eller andre sikkerhed indstilliger fra domænet.

rexisgod -> grunden til at jeg spurte var at du heller ikke har gpedit.msc i Home, jeg syntes det er mærkligt at han ikke kan kører dette.

net-rom -> nu var du logget på som Administrator da du prøvet at kører gpedit.msc ikke?
Avatar billede net-rom Nybegynder
15. juli 2002 - 08:30 #12
ikk sevle administrator men en bruger der havde enterprise rigths og lokalt var han administrator.
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
19. juli 2002 - 05:18 #13
du kan download et program der hedder trillian på download.com det samler både msn,icq og mange andre i et program og så er det meget godt syntes jeg