Avatar billede doessing Nybegynder
11. juli 2002 - 08:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbelysning på laptop

Her kommer een af de mere irriterende.
Jeg har en ASUS B1 1Ghz hvorpå jeg kører Win. XP Pro Eng med alle opdateringer og med alle standard hjælpeprogrammer og drivere som ASUS leverer med B1'en.
Både maskine og OS kører efterhånden meget til min tilfredshed, specielt efter at hej har fået Tweaket en smule på XP.
Tweakningen er sket via Xteq's X-setup.
MEN - jeg har altså det problem at belysningen på min skærm slukker af sig selv en gang imellem...
Det sker pludseligt uden varsel og det er i al fald ikke et problem der er sammenfaldende med indstillinger for dvale, skærmskåner eller den slags - da det er slået fra. Når skærmen slukker er der ikke andet at gøre end at genstarte, men tit sker der det at den slukker igen under boot.
efter flere bootforsøg kommer jeg så op igen ( har lige måttet boote 7 gange ) og kører videre,,,,
Jeg tænkte jo først på en løs forbindelse, for det er vel det første der falder een ind. Men nej - den holder ikke, for jeg rykker ikke ved skærmen når fejlen sker og så ville skærmen heller ikke komme op igen ved reboot.
Så hvad faen er det så ?  Win XP ?
er der nogen der har oplevet noget lignende ?
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 09:11 #1
Er dit grafikkort meget varmt når den gøre det?

start den uden problemmer efter 15 min. (efter fejlen)?
Avatar billede wondergirl Nybegynder
11. juli 2002 - 09:42 #2
Er du sikker på, at dit strømkabel er tilsluttet 100%? Nogen gange kan den godt være hoppet lidt ud, eller man kan have glemt at trykke på kontakten eller sådan noget. Det lyder "Doooh" jeg ved det godt. Men det lyder lidt som om, at den kører på batteriet, som måske kunne være opbrugt.

Har du sikret dig at både Standby, dvale mv. er sat til ALDRIG i Egenskaber for skærm/Pauseskærm/Strømstyrring? Dette kan også være en drillepind.

Men det lyder som om du har rimelig tjek på det, så jeg er nok ikke inde på noget af det rigtige.
Avatar billede doessing Nybegynder
11. juli 2002 - 10:15 #3
Nej det er ikke noget med et fladt batteri, eller lignende. Faktisk så pusler jeg lidt med en teori om at det kunne være fordi den har stået forbundet til strømnettet for længe ( jeg husker ikke at det nogensinde er sket uden at den var tilsluttet og batteriet var fuldt ). Men den teori er der nok ikke meget hold i.
Angående standby og dvale - maskinen 'lukker' ikke - det er kun lyset der går. Skærmen viser stadig hvad der nu end kørte på pågældende tidspunkt - det er kun lyset der går.
Men dvale ER sat til ALDRIG,,

Hvad grafikkort angår - det ved jeg faktisk ikke,, Det er jo er 'on-board' grafikkort der sidder i en ASUS maskine,,
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 10:38 #4
Nu står harddisken til dvale vel. nogle gange er det jo kun skærmen man husker at slå fra
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 10:39 #5
ikke til selvfølgelig
Avatar billede doessing Nybegynder
11. juli 2002 - 11:27 #6
Jeg forstår ikke helt din kommentar Konex ??
Om jeg har husket at slå dvale for harddisken fra ? - ja det har jeg, men det har vel ingen betydning for om der er lys på skærmen,,
Avatar billede doessing Nybegynder
11. juli 2002 - 13:42 #7
Hmm - jeg er ikke sikker på jeg forstår din kommentar.
Harddisken er ikke sat til dvale - men hvis den var, ville det vel ikke have noget at gøre med om der lys på skærmen,, ?
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 16:28 #8
JO hvis harddisken går i dvale så slukker din skærm helt sikket og i mange tilfælde tænder harddisken kun ved brug af mellemrums tasten.
Avatar billede doessing Nybegynder
12. juli 2002 - 16:47 #9
Right - jeg har nu sikret mig at intet går i dvale og at harddisken ikke slukker. Både når den er på net og på batteri.
Desuden har jeg opdateret BIOS og efterset alle drivere for både skærm og kort.
Alligevel skete det igen i går aftes,,, ??
Det virker som en løs forbindelse - men så ville den ikke komme igen ved en reboot.
Damn!
Avatar billede doessing Nybegynder
13. august 2002 - 09:15 #10
Æv - det er ikke løst