Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. juli 1999 - 21:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk - CD-ROM.....

Hejsasa
Jeg har det ganske sure problem at når jeg putter en CD i drevet for at installere noget, så går min harddisk totalt amok og i koma og arbejder heeelt vildt. Altså det er sådan at man ser at CD-ROM drevet arbejder i måske 2-4 sekunder, og derefter står harddisken og arbejder i 20-40 sekunder, og de kan slet ikke lave noget samtidig. Mit CD-ROM drev er et 36x Pioneer, og harddisken en IBM deskstar 8.4GB, så der skulle jo ikke være sådanne problemer... Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede eigil Nybegynder
03. juli 1999 - 22:49 #1
Er det kun et problem når du installerer noget ?
Fungerer det normalt når du spiller musik eller bare læser fra harddisken?
Det kan være et jumper problem, Master / Slave.
Er kablet monteret korrekt?
Avatar billede joker73 Nybegynder
03. juli 1999 - 23:01 #2
Du har vel sat dem på hver sin controller, ikke?

Joker
Avatar billede snowball Novice
04. juli 1999 - 00:17 #3
Det har da ikke en pind at sige joker73. Jeg har både CD-ROM og HD på samme controller.

Snowball
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. juli 1999 - 00:26 #4
Snowball>>>
Det kan helt og aldeles have alt at sige..Det kan godt være at det kører fint med dit isenkram, men det er bestemt ikke ensbetydende med at det gør det samme alle andre steder, vel? Det kunne jo være et andet mærke end dit, har du tænkt over det?...
i11uzion>>> Jeg har engang stået og reperaret pc'er på samlebånd, og en sådanne fejl, kunne være et evt. være samspil imellem HHD/CDROM ved nogle aktiviteter og ikke andre. Derfor check at de ikke sidder på den samme controller, så er du ihvertfald sikret imod dette....

Joker
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. juli 1999 - 00:57 #5
joker>>> Altså øhm på samme controller??? De sidder på samme kabel, hvor CD-ROM sidder yderst. Skal jeg så bare sætte den på en anden fladkabel dims som skal sidde på "secondary ide" på bundkortet eller hvad???
Avatar billede snowball Novice
04. juli 1999 - 01:08 #6
Whatever....Jeg har bare aldrig haft problemer med det med alle de PC'er jeg har haft (og det er mange)

i11uzion: Ja, det er der han mener.

Snowball
Avatar billede joker73 Nybegynder
04. juli 1999 - 01:50 #7
i11uzion>>> Jepper det er lige det jeg mener...Harddisk på den primary, og CDROM-drev på den secondary IDE-controller. Engang imellem KAN der ske smadder pga. driver-forvirring m.m...Prøv det, det kan jo være at det virker.

Joker
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. juli 1999 - 20:41 #8
joker>>> Ok jeg takker, og du får dine point, for nu virker det fint... :)