Avatar billede kov Nybegynder
10. juli 2002 - 15:54 Der er 1 løsning

load af fil i assembler

Hej,

Jeg hekser lidt med assembler for tiden og ønsker derfor at loade en fil fra harddisk og ind i memory.

Forudsætninger:
Jeg kender navnet på filen der er placeret i root directory, men jeg kender ikke den præcise placering på disken. Jeg ønsker at kopiere filen ind i menory på et sted der er defineret i assemblerkoden.

Hvordan:
Jeg forestiller mig at programmet først skal lokalisrer filen hvorefter den læses vha. int 13 og kopieres ind i memory.

Jeg har naturligvis prøvet skrive koden, men kan ikke rigtigt få det til at opføre sig som det skal.... det kniber med at finde filen...

På forhånd tak
Kasper
Avatar billede kov Nybegynder
27. september 2004 - 10:12 #1
Det er vist på tide at lukke....