Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med WINE

Jeg har installeret WINE emulatoren til Linux. Jeg har forgæves prøvet at få Tek-Tools Kawa IDE 4.01 til at virke, men uden held. WINE kommer med følgende fejlmeddelelse når jeg kører kommandoen
wine \"./KawaPro\"  :
err: module: fixup_imports Module CLRTXT.dll not found.
wine: can\'t exec \'KawaPro.exe\': file not found.
wine: no executable file found.
Avatar billede lrj Nybegynder
18. august 2000 - 19:17 #1
Og du er sikker på at det er korrekt installeret?
Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 19:58 #2
Ja, WINE skulle være ordentligt installeret, da jeg har brugt rpm versionen. Bibliotekerne i wine.conf skulle også være sat ordentligt op.
Avatar billede lrj Nybegynder
18. august 2000 - 21:56 #3
Men clrtxt.dll er sikkert en fil der hører til programmet Kawa. Hvad jeg egentlig mente var om Kawa var korrekt installeret. For det er den som mangler en dll-fil... (tror jeg)
Avatar billede paarse Nybegynder
19. august 2000 - 08:19 #4
Jeg har kopieret den installerede version fra Windows, og kopieret dll filerne til deres respektive biblioteker. Clrtxt.dll ligger også hvor den skal.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
19. august 2000 - 11:20 #5
Hvorfor ikke prøbe at bruge anyj til Linux istedet for kawa.
søg efter den på www.freshmeat.net

Hvis du endelig vil have kawa til at virke. Hvad så med at prøve version 3. Der er ikke sket så mange forandringer til v4, og v3 bruger sikkert nogle mere basale biblioteker.
Avatar billede lrj Nybegynder
19. august 2000 - 11:27 #6
Jeg siger det lige igen - jeg har ingen erfaring med WINE. Men opsætningen fra registreringsdaatabasen på windows-installationen - har du kopieret den med?
Avatar billede billeschou Nybegynder
25. august 2000 - 10:12 #7
har du prøvet at bede WINE om at afvikle Kawa fra den sti den ligger i på din Windows-disk?
Avatar billede paarse Nybegynder
28. august 2000 - 14:44 #8
Jeg forstår ikke helt hvad du mener billeschou
Avatar billede billeschou Nybegynder
28. august 2000 - 14:57 #9
Du nævner at du har kopieret den installerede version fra Windows og kopieret dll-filerne over.
Altså går jeg ud fra at du har en kopi liggende et andet sted på harddisken. Eller har jeg misforstået noget. Jeg synes umiddelbart det ville være en bedre ide at køre noget a la
wine \"/mnt/dosc/<kawa-bibliotek>/KawaPro\" hvor mnt/dosc er dit mountede C-drev eller hvor kawa nu ligger. Desuden er det måske en god ide at være helt sikker på at filen nu også hedder
KawaPro.exe og ikke for eksempel KawaPro.com eller KawaPro.EXE osv.