Avatar billede theresa Nybegynder
10. juli 2002 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

automatisk synkronisering af tid imellem nt servere

Har 5 stk NT 4.0 servere som jeg gerne vil have tids-synkronisering imellem. Forstiller mig at server 1 har en on-line synkronisering med en time server på nettet og på LAN bruges evt "net time" kommandoen.
Nogen der kender en fornuftig fremgangsmåde på ovenstående ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2002 - 11:38 #1
på PDC'en:

net time <tidsserver>

på de øvrige:

Synkronisering af systemuret på flere servere, eller en PC som aldrig slukkes eller i det mindste sjældent logges på på

Har du flere servere, så kan du benytte AT kommandoen til at synkronisere server tid mod en enkelt server.

kommandoen kan se sådan ud:

AT 07:00  /EVERY:M,T,W,Th,F,S,Su  "NET TIME \\servernavn /SET /Y"

Så vil klokken på den ene server blive synkroniseret med serveren "\\servernavn" hver morgen kl. 7.00
AT kommandoen skrives i en DOS box (ja, jeg ved godt at det hedder en Command Prompt, og at det dybest set ikke har meget med DOS at gøre, men det ligner da.)

I resourcekit for NT findes der en Windows front-end til AT kommandoen. Programmet hedder WinAT

AT kommandoen er afhængig af at servicen SCHEDULE er startet på den PC hvor AT skal køres.
SCHEDULE aktiveres via: Kontrol Panel / Services - udpeg Schedule / Startup / Startup Type: Automatic, Log on as: System Account

NanoQ
Avatar billede theresa Nybegynder
10. juli 2002 - 13:12 #2
Hejsa .
Tak for svaret - kender du en tidsserver der kan bruges ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2002 - 13:27 #3
clock.netcetera.dk; clock2.netcetera.dk er ganske gode...

se iøvrigt: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q262680

NanoQ

ps. takker for point :)
Avatar billede theresa Nybegynder
10. juli 2002 - 15:18 #4
kan du ikke skrive den helt præcise syntaks for pdc'en når jeg vil starte en net time op imod en tidsserver på nettet ! takker