Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
10. juli 2002 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Lang tid for at tildele IP til netkort under opstart

Under opstart af XP tager det 45 sekunder fra jeg får skrivebordet frem til jeg kan bruge nogen programmer. Så vidt jeg kan se, skyldes det, at der er en forsinkelse på tildeling af IP til mit netkort.

Deaktiverer jeg netkortet, forsvinder pausen. I Event Viewer > System får jeg altid advarslen Dhcp.

Event IP 1007
Your computer has automatically configured the IP address for the Network Card with network address 0040C7819196.  The IP address being used is 169.254.243.4.

Jeg vil meget gerne tildele denne IP til netkortet på forhånd, så computeren ikke skal hænge under opstart. Men jeg kan ikke hitte ud af det.

Kan I hjælpe?

//Kristian
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 11:09 #1
Hva' sidder på det netkort?
Avatar billede xsorian Nybegynder
10. juli 2002 - 11:13 #2
du højr clikker med musen på "My Network Places" og vælge egenskaber der åbner en mappe der inde har du "Make New Connection" og "Local Area Connection" eller hvad du har kalt den...
du skal bruge egenskaberne for "Local Area Connection" dette gøres ved at højr clikke med musen og vælge egenskaber...
vælg "install" knappen, en ny box kommer op der inde skal du vælge "Protocol" en ny box kommer op der inde skal du vælge den protocol du ønsker. TCP/IP ...
her inde kan du indtaste det ønskede ip samt subnet...

er det du skal bruge du samt client for m$ networks, og file sharing under service

held og lykke med det...

MVH XsoRian
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 11:14 #3
Start - Indstillinger - Netværksforbindelser
Egenskaber på "net-kortet" (min hedder fx. Lan-forbindelse)
Egenskaber på Internetprotokol (TCP/IP)
Så klikker du af i Brug følgende IP-adresse
Og skrive en IP, fx 10.0.0.3
OG subnet: 255.255.255.0
Avatar billede hien Nybegynder
10. juli 2002 - 11:19 #4
Start, Kontrolpanel, Netværks- og Internetforbindelser, Netværksforbindelser, Højreklik på "Lan-forbindelse" og vælg Egenskaber, Marker Internetprotokol og vælg Egenskaber,
Tryk på "Brug følgende IP-Adresse:"
Indtast følgende tal:
IP-Adresse: 169.254.243.4 (Præcist)
Subnet: 255.255.0.0

Disse tal kommer fra Windows selv, brug dem!!!

Klik OK..... Færdig! =)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2002 - 12:19 #5
hien>> hvorfor subnet 255.255.0.0 ?
Tror ik' på han har så stort et netværk...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 13:16 #6
jeg bruger hostfilen på C:\Windows\System32\Drivers\Etc - kig på et af eksemplerne.

Sørg for at TCP/IP under avanceret bruger den du bestemmer dig for.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 13:17 #7
obs!
jeg har ingen ventetid!
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
10. juli 2002 - 13:41 #8
Perfekt, d'Herrer- The waiting is over :-)

//Kristian
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. juli 2002 - 18:44 #9
jeg har helt det samme problem.
vil da også lige prøve!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 19:00 #10
er der andre der kan se det samme, ingen af de accepterede har fået point, kun 0 point
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. juli 2002 - 19:04 #11
ja kan godt se det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2002 - 19:24 #12
atter en fejl ved Eksperten
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. juli 2002 - 19:27 #13
yepper
;-)
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
29. august 2002 - 13:15 #14
Fatter ikke, hvorfor pointene ikke blev tildelt. Nu skulle den være der!