Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
10. juli 2002 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Musik :...

Hej Hej -->>
Nu hvor psyco.dk e rlukket så må da der være andre sider hvor dete rmulig at finde noder ikke tabs men noder , men "HVOR!" ... <<--
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
10. juli 2002 - 09:47 #1
http://www.orgelnoder.dk/katalog.htm - kan den bruges ? klik lige engang og se.
Avatar billede jes.r Nybegynder
10. juli 2002 - 09:57 #2
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. juli 2002 - 10:00 #3
Luk spørgsmålet...

Som der ganske tydeligt STÅR på www.psyco.dk

"Til Psyco Songs brugere
Det er ikke længere muligt at hente tekster og becifringer på Psyco Song og en række andre sites. Den formelle baggrund kan findes i ophavsretslovens § 1-3 som her gengives:

Kapitel 1 - Ophavsrettens genstand og indhold

Beskyttede værker
§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.

Stk. 3. Værker i form af edb-programmer henregnes til litterære værker.

Beskyttelsens indhold
§ 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur- eller kunstart eller i anden teknik.

Stk. 2. Som fremstilling af eksemplarer anses også det forhold, at værket overføres på indretninger, som kan gengive det.

Stk. 3. Værket gøres tilgængeligt for almenheden, når
1) eksemplarer af værket udbydes til salg, udlejning eller udlån eller på anden måde spredes til almenheden,
2) eksemplarer af værket vises offentligt, herunder udsendes i fjernsyn, eller
3) værket fremføres offentligt, herunder udsendes i radio eller fjernsyn.

Stk. 4. Som offentlig fremførelse efter stk. 3, nr. 3, anses også fremførelse i en erhvervsvirksomhed, der finder sted for en større kreds, som ellers måtte anses som ikke-offentlig.

§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.

Komponister, forfattere og forlag fratages deres mulighed for at udgive værkerne, hvis disse lægges gratis ud på nettet. Derfor har Dansk Musikforlæggerforening, Danske Jazz- Beat og Folkemusikautorer (DJBFA), Danske Populærautorer (DPA) og Dansk Komponistforening en helt forståelig og naturlig interesse i at stoppe denne praksis. Ligeså er det i brugernes interesse, at der fortsat er et økonomisk grundlag for at skabe og udgive musik. Musikken er ikke noget, som falder ned fra himmelen som gratis gaver – der er nogen der prøver at leve af at skabe den og det må man som musikdyrker have forståelse for. Der findes en lang række gode sangbøger på markedet, men det bliver der ikke ved med at være, hvis der ikke er nogen der køber dem. Musikken skal ikke være forbeholdt mennesker med internetadgang, som ser stort på kvaliteten i gengivelsen eller den korrekte kildeangivelse. Der kan måske på sigt skabes et aktuelt og hurtigt forum på nettet, hvor man kan købe sig adgang til de værker man er interesseret i, men det forudsætter at der gøres op med gratismentaliteten. Vær med til at skabe respekt om ophavsmændenes rettigheder – vi holder jo af dem – og tag afstand fra ”tag selv” mentaliteten så vi kan komme i gang med en mere regulær ordning, som tilgodeser både skabere og brugere af musikken.

Med venlig hilsen

Michael Michelsen"

Derfor er det heller ikke tilladt at udveksle links til alternative sider via Eksperten.

NanoQ/coadmin
Avatar billede jes.r Nybegynder
10. juli 2002 - 10:09 #4
uha - uha,-- hvem snakker om noget ulovligt ?
node-portalen er ok - kør bare løs.
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
10. juli 2002 - 18:10 #5
Javel..... hehe..
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
10. juli 2002 - 18:10 #6
jes.r..
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
12. februar 2011 - 20:10 #7