Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 12:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mpg afspilning

Jeg kan ikke afspille mpg filer ordentligt under Linux. Man kan lige ænse øverst at der kører et filmklip i afspilleren resten af billedet er grønt. Jeg kører Red Hat 6.1 og mit grafik kort er Matrox Millennium G200.
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 12:16 #1
Hvilken mpg afspiller bruger du ??
Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 12:18 #2
Jeg har prøvet flere forskellige, alle sammen med samme udfald
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 12:20 #3
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 12:21 #4
Jeg bruger selv denne her til KDE brugerfladen

http://uni-c.linux.tucows.com/kdehtml/preview/021-007-004-004C.html

Den har virket for mig !!
Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 12:23 #5
jeg har prøvet et par af de programmer der ligger på tucows, men det er stadig det samme resultat.
Hvis jeg afspiller i Netscape, så kører filmen fint, men i en meget dårligere opløsning.
Avatar billede paarse Nybegynder
18. august 2000 - 12:24 #6
Den har jeg godt nok ikke prøvet. Jeg vil lige hente den, og så skrive tilbage senere..
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 12:24 #7
ok
Avatar billede lbhansen Nybegynder
19. august 2000 - 11:23 #8
For at få ordentlig performance for Matrox kortet skal downloades xfree86 v4.01. (  så kan man også se fullscreen ).
Derefter skal man compile et plugin til xmms.

Der er vejledninger på xmms hjemmeside angående hvilke biblioteker man skal bruge. Nogle kan man installere via rpm, andre skal compiles op i mod biblioteker i xfree 4.01.

Dette kan være lidt langhåret at gøre.
Avatar billede paarse Nybegynder
22. august 2000 - 10:20 #9
Jeg har fået installeret xfree86 4.01 men nu har jeg bare en fandens problemer med at se font ordentligt i fx. Star Office. ???
Avatar billede lbhansen Nybegynder
26. august 2000 - 11:18 #10
Det har jeg dog aldrig selv oplevet, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig der. Der er vidst nok nogle fontbiblioteker der er gået i stykker, men har ikke selv haft problemer
Avatar billede scz Nybegynder
18. september 2000 - 14:51 #11
Jeg køre selv RH og jeg har også et Matrox Millennium G200, i min linux box, jeg har ingen problemer med at se mpeg film med MTV ( http://www.redhat.com/swr/i386/mtv-1.0.6.8-1.i386.html ). prøv den. :)
Avatar billede scz Nybegynder
02. oktober 2000 - 06:57 #12
Hvad med at lukker det her spm.???
Avatar billede scz Nybegynder
04. oktober 2000 - 18:04 #13
jeg takker for de point\'s, og håber at du fik det til at virke :)