Avatar billede jhave Nybegynder
09. juli 2002 - 20:00 Der er 6 kommentarer

Speedstream 2601 og snmp

Hvordan åbner / bruger man snmp på speedstream 2601 så man kan lave statastik på den ?

Med venlig hilsen
Jesper Have
Avatar billede snowball Novice
09. juli 2002 - 20:45 #1
Så vidt jeg husker, så understøtter den model slet ikke SNMP. Det er i hvert fald overhovedet ikke nævnt i hverken User eller Product Guide !

Snowball
Avatar billede jhave Nybegynder
09. juli 2002 - 21:09 #2
Jeg har bare hørt flere stedere at man skulle kunne få det til at virke

Jesper Have
Avatar billede snowball Novice
09. juli 2002 - 22:26 #3
Er det MRTG du vil køre på den !? Hvis det er, har du så prøvet om det skulle være slået til i forvejen !?

Snowball
Avatar billede jhave Nybegynder
09. juli 2002 - 23:39 #4
Jeg har portscannet den og der var ikke noget respons på port 23 og 26

Jesper Have
Avatar billede snowball Novice
10. juli 2002 - 00:18 #5
øøhhh...Port 23 er Telnet og port 26 er ikke fastsat til noget specielt. Desuden kører SNMP på port 161/162 !

Hvis det er MRTG du vil køre på den, så prøv lige og køre en cfgmaker på den. Det kunne jo være den gik igennem med det samme !

Snowball
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 11:08 #6
HI
Jeg har selv en Speedstream 2601 fra Teledanmark og man kan ikke lave en SNMP på selve router.
Men du kan såfløge forwort alt til en computere hvor du så kører en SNMP program til at lave din statastik over indengåden trafik.
SORRY købe en Cisco!!!