Avatar billede cookiepusher Nybegynder
18. august 2000 - 09:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Matrox G400 og win2000 problemer

Jeg har et stort problem med at få mit g400 32mb uden dualhead eller  tv-put til at virke i windows 2000. Jeg har hentet de nyeste drivere, men efter jeg installerede dem, forsvandt min skærm fra enhedshåndtering.
Jeg har kæmpet med det i en uges tid nu, og jeg mistænkte mit dxr3 kort for at være skyld i problemet, men det hjalp ikke at fjerne det.

Det ville være fedt hvis nogen kunne hjælpe før jeg bliver sindsyg!

Min computer er en k6-2 350 med Asus p5a-b motherboard
Avatar billede apache Nybegynder
18. august 2000 - 09:16 #1
Der er mange skærmkort, der har de svært med windows 2000, da det ikke der en disederet spillemaskine, men en kontormaskine, besøg Windows Update, og opdater Windows 2000, men alle de nye patches o.s.v. Det fik mit kort til at kører rigtigt!!
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 12:19 #2
Nå - jeg tror det er 6. p5a/p5b spørgsmål der er posted på en uge - Denne gang med den tvist at du kører win 2000 -
Problemet med boardet plejer at være chipsæt driverne - forøvrigt kører det med ali chipsæt - så gå ind på asus hjemmeside og håb på at der også ligger nogle optaderede chipsæt drivere til p5a win2000.
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
18. august 2000 - 12:28 #3
Jeg har de nyeste drivere....og jeg har ikke det samme problem når jeg bruger windows ME.
Avatar billede karmapolice Nybegynder
18. august 2000 - 12:30 #4
Som denboj siger, så er der et problem med at køre G400-driverne i windows 2000 når man har et ViA chipset. Jeg har søgt land og rige rundt efter opdateringer til chipset-driverne men intet er lykkedes. Så vidt jeg kan se af Matrox\' eget online-forum så er det vist ikke lykkedes for nogle at få det til at køre ordentligt.
Med andre ord: giv op:-(
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 12:36 #5
hmm jeg bliver ved he he - da jeg har ret
karmapolice:// asus p5a-b motherboardet kører med ali chipset he he
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
18. august 2000 - 12:37 #6
ved Nærmere eftertanke...Jeg var måske lidt hurtig..Ja den kører med ali
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 12:44 #7
her er forøvrigt den driverside du ikke leder efter - jeg ville specielt lade være med at kigge på ali agp driverne hvis jeg var dighttp://www.asus.com/Products/Motherboard/driver_utility.html
Da der ikke står hvilket os driveren er til tænker jeg at den også kan bruges til win2000
Avatar billede strych9 Praktikant
18. august 2000 - 12:49 #8
Mig bekendt er der ingen problemer med G400 i samspil med P5A-B. Til gengæld er der masser af problemer med G400 i Windows2000.
Mit råd: Hvis nyeste opdateringer til OS ikke virker så giv op og vent. Følg eventuelt med i Matrox support forum på http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi og hold øje med om der kommer et gennembrud.
Iøvrigt lader de seneste g400 beta drivere ikke til at være så heldige i win2k.. Hvis det er dem du har installeret så er der måske stadig en chance hvis du prøver at finde nogle M$ certificerede drivere i stedet.
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
18. august 2000 - 12:56 #9
Jeg har lige hentet de nyeste agp drivere....jeg finder ud af om de virker bedre på mandag
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
21. august 2000 - 17:57 #10
Nitte! Det hjalp intet. Jeg har de nyeste agp drivere, den nyeste Bios, og har brugt windows update..Jeg kan kun bruge beta drivere i win2000. de godkendte drivere kan simpelthen ikke finde kortet...måske fordi jeg har opdateret biosen på grafikkortet....vil finde ud af om jeg kan neddatere det.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. august 2000 - 22:17 #11
det kan du godt
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
22. august 2000 - 00:53 #12
jeg neddaterede kortet uden result....Jeg er løbet tør for gode ideer...der er vel kun at vente til på fredag og se om sp1-opdateringen hjælper.
Avatar billede denboj Nybegynder
22. august 2000 - 01:50 #13
http://www.ali.com.tw/eng/support/driver.shtml
Bare en tanke - har du prøvet ali agp 1.69 til aladin V der tilsyneladende skule være win2000 kompatibel ?
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
22. august 2000 - 09:06 #14
nope..Jeg brugte agp 1.68 fra asus website... Det vil nok ikke gøre nogen forskel, men jeg prøver..
Avatar billede denboj Nybegynder
22. august 2000 - 10:42 #15
cookiepusher - Jeg ved det heller ikke, jeg har også kun brugt 1.68\'eren men opdagede tilfældigvis at der var kommet en 1.69. Så du må godt melde tilbage hvis den fungerer :-)
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
22. august 2000 - 10:57 #16
selvfølgelig....i har trods alt været en stor hjælp...
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
22. august 2000 - 21:39 #17
Det virkede ikke...Jeg begynder at tro at det virkelig er noget med skærmen...en packard bell fra 1994..sjovt nok virker den udemærket i windows ME...
eller måske beta driverne til dxr3....Jeg vil prøve med hollywood plus drivere...
Avatar billede denboj Nybegynder
23. august 2000 - 00:26 #18
asus p5a eller aladin V chipsettet kan give meget store problemmer i mange henseender - faktisk nok til at det var værd at åbne en hel kategori her på eksperten bare om det board
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
23. august 2000 - 00:47 #19
jaa...det er...udfordrende.
Det hjalp i hvert fald ikke at skifte til hollywood+ drivere...Og packard bell´s support side er så dårligt lavet at det er stort set umuligt at få siden frem... i hvert fald for mig *suk*
Nu er Sp1 min sidste chance...
Vi snakkes ved på fredag..hvis microsoft ellers får lagt den op til tiden.
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
30. august 2000 - 18:58 #20
hej igen..
da microsoft ikke har udgivet sp1 på dansk endnu, har jeg skiftet til den engelske version af win2000 og har opdateret den til sp1. det hjalp ikke en skid, selvfølgelig. Ikke en gang opdateringen fra matrox som ligger i windows update gjorde nogen forskel. Det hjalp delvist at installere 5.03 driverne, så jeg kan køre i high colour, men jeg kan ikke sætte skærmfrekvensen op til det jeg ønsker uden skærmbilledet tilter helt ud til højre, da jeg ikke kan ændre skærm positionen med powerdesk.
Jeg må håbe at den næste version af driverne løser problemet..ellers må jeg vente til jeg får råd til et athlon bundkort, og håbe at det kan løse problemet.
Avatar billede cookiepusher Nybegynder
31. august 2000 - 00:00 #21
jeg fik løst problemet!
Det viste sig at creative driverne var årsagen..nu bliver det spændende om hollywood plus driverne giver det samme problem.