Avatar billede jehj Nybegynder
08. juli 2002 - 20:56 Der er 11 kommentarer

Start et program fra webside

Jeg skal have startet ex. Word fra en Intranet side, uden at få dialogboksen "gem" "åbn" "anuller"

Uden at det går ud over Internet sikkerheden.

Der er tale om filer der ligger lokalt eller på netværksdrev på server.

JeHj  >>>Hjørring<<<
Avatar billede jehj Nybegynder
08. juli 2002 - 20:57 #1
Send straks mig et svar.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. juli 2002 - 20:59 #2
hvis man har eksempelvis Word liggende på sin maskine, vil en .doc fil der linkes til automatisk åbnes i word
Avatar billede jehj Nybegynder
08. juli 2002 - 21:09 #3
Ja det ved jeg, man kan åbne .dot filer, men jeg skal starte andre programmer. Prøv med file:\\\c:\windows\sol.exe fra en WEB side.

JeHj
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 21:18 #4
Det kan du heldigvis ikke.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
08. juli 2002 - 21:23 #5
Folk vil ikke have filer lagt/åbent på deres com, da de kunne indeholde virus. Det eneste du kan ligge er en cookie uden at man bliver spurgt.
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 21:37 #6
Ja, og selv cookies kan brugeren frabede sig... eller promptes for! Hvis det er til et lokalt netværk og du er administrator, så kan du hente et program hos microsoft, som kan bruges til at tilpasse Internet Explorer.
Det er muligt at det program kan bruges - MEN det er som sagt kun hvis du er systemadministrator du kan bruge det!
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
15. juli 2002 - 23:27 #7
<a href="c:\program files\windowntnt\accessories\wordpad.exe"></a>
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 23:29 #8
*LOL*

1. Forkert sti
2. Ingen link tekst
3. Det virker ikke
Avatar billede jehj Nybegynder
19. januar 2003 - 08:45 #9
Ja det er dejligt at det ikke virker, for hvad kunne det ikke have medført at uønskede ting. Tak for De reaktioner der er kommet.  JeHj
Avatar billede jehj Nybegynder
20. januar 2003 - 06:27 #10
Ikke flere svar tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 08:52 #11
Husk at lukke spm.