Avatar billede atoom Nybegynder
08. juli 2002 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mere end en skærm, hvordan?!?

Det forholder sig således at jeg gerne vil tilslutte en skærm mere til min PC, således at jeg kan bruge flere programmer på samme tid.

Mit OS er Windows NT 4.0, og elles en middelhurtig PC med 1 skærm og et enkelt grafikkort (2D). Jeg vil gerne kunne dele skrivebordet op i to halvdele, og evt. bruge den ene til fx. word mens jeg med den anden browser, eller kigger på et andet program.

Hvad skal der til for at jeg kan køre med to skærme af hard-/software?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 14:57 #1
Ekstra skærmkort har jeg hørt
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
08. juli 2002 - 14:59 #2
Du skal have to skærmkort i.
Avatar billede runeevers Nybegynder
08. juli 2002 - 15:03 #3
Man kan altså sagtens få et skærmkort der understøtter 2 skærme.
Avatar billede atoom Nybegynder
08. juli 2002 - 15:06 #4
Det jeg søger er den billigste/mest stabile løsning. Desuden er jeg interesseret i at vide hvor "behjælpelig" Win NT 4.0 er med opsætningen af to skærme.
Avatar billede whatever Nybegynder
08. juli 2002 - 15:13 #5
atoom > Hvis du har et grafikkort med to udgange, f.eks. et Matrox G400/G450/G500 Dual Head, sættes det op i den medfølgende driver/software. Men med to grafikkort er det windows som styrer det.

Det letteste er et grafikkort med to udgange. Jeg har selv Matrox G400 Dual Head og det fungerer fint, pt. bruger jeg dog en skærm + et tv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2002 - 16:27 #6
Jeg mener ikke du kan køre med 2 skærmkort under WinNT4. Vi har selv haft samme problemstilling i vores firma, hvor en del positioner har behov for så stort billedareal, at der er sat 2 fladskærme op ved siden af hinanden for at dække behovet.

Vi kører via Matrox DualHead kort, da NT4 som sagt ikke håndterer 2 grafikkort særlig godt.

Win2000 derimod, kan håndtere alle kombinationer - oven i købet med forskellig opløsning på de 2 skærme!
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
08. juli 2002 - 17:19 #7
Ja jeg ved godt at der eksisterere skærmkort med 2 udgange, men jeg tænkte at det atoom havde var gammelt og sandsynligheden for at der var 2 udgange, meget lille.
Derfor kan det klart bedst betale sig at købe et skærmkort mere.
Iøvrigt tror jeg at ole_madsen har ret i at winnt4 ikke kan håndtere 2 skærme.
Avatar billede atoom Nybegynder
09. juli 2002 - 15:13 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede youcancallmeal Nybegynder
09. juli 2002 - 17:29 #9
selv-tak:D