Avatar billede holy Nybegynder
08. juli 2002 - 14:04 Der er 10 kommentarer

Installation af Oracle.

Hejsa.

Kan det virkelig passe at en installation af Oracle 9i fylder ca 300MB som den mindste installtion?

Jeg sidder med noget automatisk installation og det ville være rart hvis man kunne installere Oracle så det ikke fylder mere end 50mb max. Klienterne har jo slet ikke brug for alt det der kommer med ved en evt 300MB installation.

Avatar billede molan Nybegynder
08. juli 2002 - 16:39 #1
Client install fylder ikke 300 MB, er du sikker på du ikke har fat i database install cd'en?
Avatar billede holy Nybegynder
08. juli 2002 - 16:48 #2
Det er en klient installation jeg laver.

Via installationen kan man jo vælge hvad der skal installeres, hvis man vælger alt fra så fylder det 300mb?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
08. juli 2002 - 18:28 #3
Det passer faktisk meget godt at den fylder 300mb, når det er via installeren.
Du skal i gang med silent install, som godt kan drille en helt del. Start med at bruge default filen - og fjern så de komponenter du ikke har brug for.
Søg efter clientruntime.rsp på din CD.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
08. juli 2002 - 18:29 #4
Eller måske er clientcustom.rsp faktisk et bedre valg.....
Avatar billede holy Nybegynder
08. juli 2002 - 18:39 #5
Ok de er også det jeg har tænkt mig, men hvad fylder det så hvis man tager alle komponenterne fra?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. juli 2002 - 00:26 #6
Det er meget svært at sige... Det kommer helt an på hvad du skal bruge ??

CLIENTCUSTOM.RSP/Oracle 8i fylder ~40 MB
CLIENTCUSTOM.RSP/Oracle 9i fylder ~280 MB

Det lader til(efter en del søgen) at der har været nogle problemer med 9i, så det ikke var muligt at vælge enkelte ting fra i 9i. Så det kan være at du skal vente på en nyere release eller bruge 8i.
Avatar billede holy Nybegynder
09. juli 2002 - 11:18 #7
Takker for svarene, men helt ærligt det kan da ikke passe at bare fordi en klient skal connecte til en database, eller benytte ODBC at man så skal installere ca. 280MB på klienten?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
10. juli 2002 - 22:53 #8
8.1.7 vil som sagt være løsningen indtil der kommer en patch til oracle 9i installeren. Så vidt vides, vil det blive løst i den installer der følger med 9.2.0.3... men det er ikke 100% sikkert.
... men det betyder bare at din application skal kune køre med den version ?
Avatar billede holy Nybegynder
11. juli 2002 - 12:03 #9
Jesp jeg har div applicationer som KUN kan køre med 9i installationen.

Er det mig eller er det ikke åndsvagt at der ikke er en "tynd" klient installation af 9i?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 21:57 #10
Fuldstændig enig i din betragtning  -  det lader til, Oracle også bare er mennesker :-)

En workaround kunne være, at installere den fulde version, for derefter at køre installeren via linket under start og fjerne unødvendige komponenter.

Dobbeltarbejde ja :-)  men det skulle virke.