Avatar billede kragekjaer Praktikant
08. juli 2002 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flyvende kvadrater

Hejsa,

Jeg har et billede, som jeg fx. via en "bombe" vil dele op i lige store kvadrater, så billedet bliver skilt ad.

Jeg så denne effekt under VM 2002 på Danmarks radio.

Jeg har prøvet meget indtil videre uden resultat....har fx. prøvet med particles...

Er der én der har løsningen på det?
Avatar billede bullfraged Nybegynder
12. juli 2002 - 02:38 #1
et svar kunne være "meshbomb" (findes under create->space warps->geometric/deformable->bomb), som du placere det sted ved objektet, hvor eksplotionen skal finde sted, så skal du bruge assign to spacewarp for at få dit billede og bomben til at virke sammen.
Billedet kan du jo bare "map'pe" på et plane...
Avatar billede kragekjaer Praktikant
12. juli 2002 - 02:43 #2
jo tak, så langt er jeg nået, men problemet ligger i at eksplodere planet i lige store kvadrater
Avatar billede bullfraged Nybegynder
12. juli 2002 - 14:57 #3
sæt fx. din plane til at ha 10 fragmenter begge veje, og sæt din meshbomb til at have en fragment size på min. 2 og max. 2
ex.:
http://bullfraged.dyndns.org/3dsmax/eksperten/bomb.avi
Avatar billede kragekjaer Praktikant
12. juli 2002 - 16:22 #4
hejsa, det fandt jeg faktisk ud af efter lang tid, men tak anyway. Desværre kan man ikke "attache" en wind til disse firkanter!!??
Avatar billede bullfraged Nybegynder
12. juli 2002 - 18:32 #5
hvis du vil bruge wind til at få firkanterne til at flyve op i luften, kan du da bare ændre gravity til fx. -2