Avatar billede helpmehelpu Nybegynder
17. august 2000 - 16:26 Der er 14 kommentarer

Socket A

Hej.

Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan tænde min computer når jeg har et socket A motherboard i. JEg har prøvet med både Asus A7V og et gigabyte, ingen af dem vil overhovedet tænde når jeg plugger det til. Der er ingen problemer med Slot A, Slot 1 eller socket 370, men kun med Socket A. Jeg har en 300 Watts strømforsyning og jeg har også prøvet med en anden 300 Watts.
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2000 - 16:55 #1
Det lyder mest som om det er motherboardet, den er gal med... Har du prøvet et andet Socket A motherboard? Hvilken CPU bruger du?
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2000 - 17:01 #2
erm... hvis jeg ikke læser helt forkert står der, \"både Asus A7V og et gigabyte\"
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2000 - 17:06 #3
Ups.., ja.
Avatar billede chruker Nybegynder
17. august 2000 - 19:15 #4
Det kan også være et ram problem. Athlon\'en skulle være noget kræsen mht. ram moduler, f.eks. nogle MCT moduler.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2000 - 19:40 #5
Du mener altså Thunderbirden (eller Duron). Han har jo prøvet med et Slot A bundkort hvilket indikerer at computeren starter fint op med en \"gammeldags\" athlon.
Avatar billede chruker Nybegynder
17. august 2000 - 22:20 #6
cyberfessor:  Jeg ved ikke om det kun er socket A versionerne af processorene som MCT modulerne skulle have problemer med.
Avatar billede brianlund Nybegynder
18. august 2000 - 08:07 #7
Hejsa.
Du har vel ikke kommet til at knække noget af kernen af fordi du brugte en Golden Ord eller sådan noget?? Kernen er nemlig meget \"skrøbelig\", og kan let gå i stykker bare ved at sætte en forkert blæser til..
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2000 - 01:22 #8
Nu har jeg tænkt en hel del over dit problem og det eneste jeg lige kan komme frem til er at du ikke har monteret CPU ordentligt. På Socket A motherboards skal den have et temmelig hårdt tryk16 indtil du kan høre et klik. Hvis den ikke er monteret forsvarligt tror jeg ikke at et ATX board vil reagere på power knappen overhovedet... Det fører for vidt at prøve efter her, men du kan jo prøve selv ;)
Avatar billede aopenxpert Nybegynder
23. august 2000 - 12:11 #9
Har du tilsluttet power sw kablet ordenligt. Nogle ATX kabinetter vil ikke starte hvis det ikke er ordentligt tilsluttet???
Avatar billede shandler Nybegynder
12. oktober 2000 - 09:55 #10
Hejsa :)
Jeg har også et A7V og der havde jeg gevaldigee problemer med at få det til at køre, jeg havde også spørgsmålet oppe her, men det varede lang tid før der var et lyst hovede, som jeg blandt andre ikke havde tænkt over: http://www.eksperten.dk/spm/28603
Her er svaret som hjalp mig det kunne være at det også hjælper dig: når du sætter strøm til, så går derr ca. 5 -15 sek. så slå det fra igen, man skal så trykke på power knappen foran kabinettet og dette hjalp, nu køre det fint. ;)
Avatar billede shandler Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:00 #11
henvisningen er forkert, her kommer den rigtige, med mit problem: http://www.eksperten.dk/spm/26456
Avatar billede burningice Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:41 #12
får vi egentlig en afslutning snart??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. december 2000 - 22:21 #13
Åbenbart ikke..
Avatar billede burningice Nybegynder
13. december 2000 - 19:47 #14
nope... åbenbart ikke...