Avatar billede zapzie Nybegynder
07. juli 2002 - 23:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Komprimering!

Bliver ens computer meget langsommere af at man komprimerer sin hd?

Jeg har en:
AMD Athlon 1333 Mhz
512 mb PC2700 DDR ram
20 gb maxtor HD

Mangler der flere oplysninger???
Og er det den rigtige kategori???
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. juli 2002 - 23:31 #1
Med de lave priser på harddiske der er i dag, så synes jeg det vil være skod hvis du begynder på at komprimere din harddisk, for det vil gøre den pænt langsommere fordi dataene jo skal dekomprimeres hver gang de skal læses. Du kan få en 40 GB harddisk til 500 kr. mange steder.

www.edbpriser.dk
www.pricerunner.dk
Avatar billede zapzie Nybegynder
07. juli 2002 - 23:33 #2
Jeg har ikke lige penge til en Harddisk, da jeg lige har futtet et GeForce 4 af, så jeg skal lige have et graffikkort!
Avatar billede sobazz Nybegynder
07. juli 2002 - 23:41 #3
Jeg vil absolut ikke anbefale at du komprimerer disken. Den bliver markant langsommere.

Jeg kender godt problemet med for lille en disk, men hver gang problemet melder sig, rydder jeg op i de mindst uundværlige data. For mig at se er komprimering ingen mulighed. Det bør undgåes for enhver pris.
Avatar billede zapzie Nybegynder
07. juli 2002 - 23:43 #4
Jeg har bare hørt at, man ikke kan mærke det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 23:43 #5
jeg bruger komprimerede drev under WinXP, jeg kan ikke mærke sden helt store forskel.
Avatar billede zapzie Nybegynder
07. juli 2002 - 23:58 #6
tak tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juli 2002 - 00:33 #7
velbekomme og tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes