Avatar billede rookie-albert Nybegynder
07. juli 2002 - 19:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Xp

Jeg har både w2k og xp liggende.. Men jeg har kun cd´en til xp... Hvordan får jeg formateret min computer??
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
07. juli 2002 - 19:50 #1
Meget gerne en udførlig beskrivelse:-)!!
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 19:52 #2
Du laver en boot-disk, ved at formatere en diskette, og vælge "kopier systemfiler"
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 19:52 #3
Eller også henter du en her: www.bootdisk.com
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. juli 2002 - 19:54 #4
Kan du ikke boote på CD'en?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 19:55 #5
Det kan man også ja
Avatar billede resten Nybegynder
07. juli 2002 - 19:57 #6
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
Avatar billede resten Nybegynder
07. juli 2002 - 19:58 #7
Og det er det samme ang din win 2000.
Avatar billede resten Nybegynder
07. juli 2002 - 19:59 #8
Og vil du kun formater genstarter du selv efter formateringen inden den forsætter.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
08. juli 2002 - 13:22 #9
Det så ud til at virke!! Tak for hjælpen..
Avatar billede resten Nybegynder
08. juli 2002 - 18:26 #10
:-)