Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:08 Der er 19 kommentarer

Xp gendannelse

Hej Eksperter

Når jeg putter xp cden i og booter fra den og trykker på r kommer i ud i dos så siger den jeg skal vælge hvilken windows jeg vil have så trykke jeg 1 og på enter men så bliver jeg bare smidt af ude i c:\windows hvad skal jeg gøre.

Nå ja dette er 2. gang xp bare er gået ned på min 1200 t fugl 256ddr samt gf2 pro 64.

[aw] Bart
Avatar billede mini-me Nybegynder
07. juli 2002 - 19:11 #1
du skal vente med at repererer til der hvor du kan vælge partion.. der er en der hedder rep. tidl. windows!!
Avatar billede mini-me Nybegynder
07. juli 2002 - 19:12 #2
Du skal altså bare fortsætte installationen indtil 2. gang hvor du kan trykke på r. for reperer !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2002 - 19:28 #3
en repair gennemføres på flg. måde;

Boot på din CD, spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen, herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan starte Windows.

Husk ved WinXP at have Cd-nøglen klar!

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:37 #4
det vil jeg så prøve
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:43 #5
hmmm jeg får kun en mulighed for at vælge repair hvis jeg fortsætter ins. så siger den jeg skal trykke på e for at slette den tidl windows ins.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 19:48 #6
gå i Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøj>Systemgendannelse
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:50 #7
retaxes jeg kan ikke komme ind i windows da den for anden gang i ugen lige pludselig har mistet en fil
Avatar billede mini-me Nybegynder
07. juli 2002 - 19:51 #8
Så er det fordi det ikke er samme version du prøver at "reperer med"
eller også er den installerede system før, man begyndte på det med Reperer !!

Men hvad er det der går galt når du prøver at sterte windows normalt ?
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:53 #9
Den siger. Denne file er blevet slettet eller er deffekt start computeren med windows cden i og tryk på "r"
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 19:53 #10
Det er den samme cd
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 20:01 #11
hmmmm nå ved i så hvorfor den hele tiden bare går ned
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:01 #12
du skal så bruge john's forslag, men husk at gå videre med installationen efter det første tilbud om repair, ellers virker det ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:02 #13
du skal så bruge john's forslag, men husk at gå videre med installationen efter det første tilbud om repair, ellers virker det ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:03 #14
nå, jeg kan se at det har du gjort.

sidst jeg opledede det samme måtte jeg nødtvungent installere helt forfra, min partition var ødelagt.
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 20:04 #15
retaxes når jeg bruger john's så siger jeg enter så f8 så valg af partision og så får jeg muligheden for at slette min gamle windows mappe ved at trykke på e eller trykke på f3 for at afslutte
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:04 #16
opledede=oplevede even
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:06 #17
prøv i stedet at boote normalt, lige før windows starter skal du trykke på F8 og holde den nede, så kommer der en menu hvor du kan vælge gendannelse fra tidligere version.
Avatar billede awbart Nybegynder
07. juli 2002 - 20:09 #18
retaxes så kommer den med sammme besked som når jeg bare vil starte op normalt
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 20:19 #19
fik du samme besked når du har trykket på F8 og holdt den nede, kommer der ikke en menu?

Hvis du ikke har den mulighed så er din partitione smadret, derfor foreslår den at du installerer påny.