Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 18:54 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Javascript i en PHP mail...

Hej.. lige et sp. til...

Jeg har et java script, som har opsamlet informationer, som skal sendes med i en mail...
Dette er Scriptet, som skriver nogle ting...
----------------------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
parent.Tekst(document,"tekstIndhold");
</SCRIPT>
----------------------------------------
De oplysninger skal jo så sendes med e-mailen...
nogle der har ideer?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 19:27 #1
Du kan fx:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
tekststreng = parent.Tekst(document,"tekstIndhold");
</SCRIPT>

<?
tekst = "<script>document.write(tekststreng);</script>";
?>

så har du ligesom fået overført en JavaScript variabel til en PHP variabel.
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 19:29 #2
prøver lige..
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 19:45 #3
hmmm...

den skriver..
--------------------------------------------------------------------
Parse error: parse error, unexpected '>' in xxxx/mail.php on line 29
--------------------------------------------------------------------

Du skal regne med at den jo sender en mail, hvori den så skal skrive oplysningerne...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 19:54 #4
Er det linien:
tekst = "<script>document.write(tekststreng);</script>";

der er fejl i?

i så fald må indholdet af JavaScript indeholde noget kode.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 19:55 #5
Javascript variablen...arh
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 19:56 #6
ja.. det er i linien med javascript...

Jeg kan ikke få den løst...

Håber at du finder en løsning... :D

- Jacob
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 20:04 #7
hmm, indeholder:
parent.Tekst(document,"tekstIndhold");

så fx:
<?

for så vil den melde fejl.
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 20:10 #8
nej.. det står sådan:

tekst = "<script>document.write(tekststreng);</script>";

... den er svær den her..!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 20:13 #9
hmm, ja, men indholet af:

parent.Tekst(document,"tekstIndhold");
?
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 20:16 #10
nej.. den indeholder ikke PHP...

-jacob
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 20:16 #11
tags osv.
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 20:16 #12
hmm.. kan man i et brev skifte, så man bare hopper ud af php, og f.eks indsætter HTML i et brev?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2002 - 20:42 #13
tekst = "<script>document.write(tekststreng);</script>";

Er der slet ikke nogen der synes der mangler et $ et eller andet sted?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 20:44 #14
For fanden da!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
07. juli 2002 - 20:45 #15
Nu har jeg programmeret i PHP i ret lang tid - og jeg har ikke engang lært endnu hvordan man giver en variabel en værdi.

Prøv med:
$tekst = "<script>document.write(tekststreng);</script>";
Avatar billede diddi Nybegynder
07. juli 2002 - 20:54 #16
nej.. den siger det samme...

Parse error: parse error, unexpected '>' in /web/www/mail.php on line 37

i javascriptet..

Husk at jeg kommer fra en plan HTML side - med en masse Java-Scripts.. og sender en mail i PHP.. altså.. java og php... kan det hænge sammen?

- Jacob
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 03:21 #17
diddi >> Bruger du både Java, Javascript og PHP??? Så er et ihvertfald ikke nogen plan html-side :o)
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 03:29 #18
Det passer da heller ikke hvad i siger... man kan da ikke overføre en javascript variabel til php på den måde *GG* gizmo-gizmo, du er ellers et af mine idoler her på eksperten :D, men det her holder ikke!!!

Først afvikles PHP (på serveren) og så afvikles JavaScriptet (i browseren) - men ikke i dette tilfælde...

----

Værdien for variablen $test bliver nemlig "<script>document.write(tekststreng);</script>"

Hvis javascriptet skal afvikles i browseren skal det først printes, hvilket i ikke gør, men det ville alligevel ikke overføre variablen til PHP!

----

diddi >> Du er nødt til at give noget mere kode. Kommer indholdet i din mail fra en formular??
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 03:30 #19
sorry, jeg skrev variable $test - mente sefoli variablen $tekst :D

/Muddi
Avatar billede diddi Nybegynder
08. juli 2002 - 10:32 #20
Hvilke oplysninger skal du bruge?
Selve formen, ligger som en htm fil. På form siden, bliver der fra et JavaScript skrevet nogle informationer.. Disse informationer ønsker jeg skal sendes med i mailen..
I bunden af formen er følgene:
------------------------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
parent.denTekst(document,"tekstIndhold");
</SCRIPT>
</FORM>
------------------------------------------
Dette printer den tekst ud, som jeg ønsker med i mailen..

- Jacob
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 13:03 #21
muddi >> hæ hæ, det er da rart med nogle idoler *G* ... Ej, ved godt den er lidt for tricky, men med et simpelt eksempel virker det faktisk :)
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 13:55 #22
Jamen hvor kommer javascript-oplysningerne fra? Hvad er det for nogen oplysninger??
Avatar billede diddi Nybegynder
08. juli 2002 - 14:26 #23
Det er en varekurv, og efter at kunden har valgt sine varer, så skal vareoplysningerne jo sendes med i en e-mail... ;)
Avatar billede muddi Praktikant
08. juli 2002 - 14:36 #24
hmm