Avatar billede mrchrisp Nybegynder
17. august 2000 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook Adresser / Kontaktpersoner forskellige ?!?

Jeg har et lille \"finurligt\" problem, som er ved at drive mig til vanvid.

Jeg har installeret en Outlook 97 på en nyindkøbt Laptop. Og nu vil jeg flytte, personens gamle Outlook 97 over til den nye maskine.

Outlook kører ikke op imod en exchange server, men derimod det gamle Mail Post server program som agerer lokalt postkontor. Derudover har de 20 e-mail adresser hos en ISP, som de tømmer af via en ISDN Linie.
Alt fungerer som det skal, bortset fra følgende :

Jeg har gemt outlook.pst på serveren og igen taget den derfra og indsat i stedet for den nye ( af outlook oprettede ) *.pst fil. Det har jeg gjort inden jeg overhovedet har startet Outlook op for første gang. Tilsyneladende virker alt som det skal, men ... når jeg klikker på Kontaktpersoner vises alle 100 kontaktpersoner og det er rigtigt. Går jeg ind i ny postmeddelelse og vælger \"Til\" så ser jeg kun omkrig 20 stk. Jeg har prøvet at tilføje et ny privatmappe og indlæse det hele forfra, jeg har forsøgt at importere den gamle Outlook fil, men så ligger det hele dobbelt, og stadig ikke rigtigt, jeg har... jeg har... jeg forstår det ikke, det er som om at den ser på 2 forskellige *.pst filer, men der er kun en.

Det virker heller ikke med \"Kontroler navn\"

Tillægs spørgsmål !!! kan der kun laves automatisk opslag ( kontroler navn - automatisk ) når man kører outlook op imod en exchange server ?

jeg håber desperat på hjælp !

Tak

MrChrisp
Avatar billede martens Guru
17. august 2000 - 13:43 #1
Først og fremmest få point for dette spørgsmål !
På hvilket OS kører det Win 9x, NT eller W2K ?
Har du installeret SP2 til Office 97 ?
------
Det der sikkert går galt er, at du skal lade Outlook starte op og lave sin EGEN *.pst-fil,- Luk der efter Outlook og omdøb pst´en til ex. *._pst
Så kan Outlook ikke finde den (ha !)
Start Outlook
Der promptes om at pst´en ikke kan findes ...

Peg på den fil, der skal benyttes !

Vupti !!!

Lad være med at kalde filen outlook.pst !!

Bedre med MyMailAndContactsCreated_DDMMYY.pst
Okay det er måske lidt af et filnavn, but anyway !
Hvad med at opgradere til Outlook \"Lidt Større og Nyere\" ?

Svar 2 :
Der laves Automatisk opslag, når der benyttes Exchangeserver...

mvh martens
Avatar billede martens Guru
17. august 2000 - 13:54 #2
Det var HURTIGT ....

No comment :-)
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
17. august 2000 - 14:11 #3
Jeg HAR allerede forsøgt dit forslag, uden held, at lade Outlook oprette sin default *.pst og herefter flytte den til fordel for den gamle med samme navn. Det virker præsis på samme måde. Alt fungerer men jeg kan kun se ca.- 20 kontaktpersoner ud af de 100 når jeg ska sende en ny post.

Kan der KUN laves opslag (Kontroler navn) når der køres op imod en Exchange Server.
Avatar billede schrodinger Nybegynder
17. august 2000 - 15:33 #4
Prøv at gå ind under menuen funktioner, serviceprogrammer, klik på fanebladet adressering og se under \"vis denne adresseliste først\" og se om der er ikke ligger nogle andre adresselister. Det skal oplyses at jeg kører outlook 98, så det er ikke helt sikkert at menuerne er ligesom ovenstående.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
17. august 2000 - 18:19 #5
Tak for svaret

Under punktet \"vis denne adresseliste først\" er der 3 valg nu - Postkontor (altså MS Mail), Kontaktpersoner og Outlook Adresser.

På et kunne jeg ikke se nogle \"send til\" kontaktpersoner her overhovedet, selvom der lå en Kontaktpersoner i listen. Så jeg sagde \"Tilføj\" og valgte en ny Kontaktpersoner, hvorefter jeg slettede den gamle, så kunne jeg da se de 25 trods alt. Hvad jeg ikke forstå er... at der kun er en *.pst fil. Skulle den ikke indholde både Outlook Adresser, Kontakt Personer, Inbox osv.
Avatar billede schrodinger Nybegynder
18. august 2000 - 09:25 #6
Det afhænger af hvordan du har eksporteret din pst fil. Hvis du går ind menuen filer vælger importer og eksporter og vælger eksporter til en fil og vælger *.pst fil og du har markeret f.eks. indbakken (inbox), bliver det kun indbakken som bliver eksporteret. Du skal op i roden af biblioteket og sætte hak i medtag undermapper for at få det hele med.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
18. august 2000 - 11:36 #7
Schrodinger >>

Jeg har ikke exporteret *.pst filen, den er kopieret råt, fra den gamle pc til den nye.
Avatar billede schrodinger Nybegynder
18. august 2000 - 11:57 #8
Dette er det sidste bud jeg har.
Du skal stå i mappen kontaktpersoner. Lad musemarkøren være over ikonet kontaktpersoner. Klik en gang med venstremuseknap og en gang med højre for at få en kvikmenuen frem. Nederst på kvikmenuen er der noget der hedder egenskaber. I den dialogboks der kommer frem er der et faneblad der hedder outlook adressekartotek. Der skal der være et hak i \"Vis denne mappe som adresse kartotek til e-mail\"
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
18. august 2000 - 12:15 #9
schrodinger >>

Tak for et hurtigt svar !

Dit forslag er allerede afprøvet, og har følgende indvirkning :

Hvis jeg fjerner fluebenet i \"vis denne mappe ...\" så kan den slet ikke finde nogle kontaktpersoner, nu finder den trodsalt de ca. 25
Kan det tænkes, selvom jeg nu mener at have tjecket det og dobbelt tjecket det at Outlook bruger 2 *.pst filer en til at sende e-mail med og en anden som kontaktpersoner i Outlook panelet ?!?

Tak for din opmærksomhed, jeg vil gerne tildele dig havldelen af de udbudte point, hvordan gør jeg det ?
MrChrisp
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 2000 - 17:01 #10
Du kan ikke tildele halvdelen af point\'ene nu, medmindre du har tænkt dig at afslutte spørgsmålet. I så fald skal du selv lave et svar og acceptere, hvor du tildele de point du vil til schrodinger og give resten til dig selv.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
02. september 2002 - 07:40 #11
Det virker desværre ikke ;-(