Avatar billede cybermike Nybegynder
17. august 2000 - 12:31 Der er 29 kommentarer og
8 løsninger

Design

Hvad syntes i om designet på flg. side
http://www.computergeek.subnet.dk

Skriv lige hvilken dato du kiggede på det når du kommenterer det , da jeg jævnlig ændrer på det.
Avatar billede engberg Juniormester
17. august 2000 - 12:39 #1
Måske skulle du bare kigge ude til venstre der står tid og dato!!! ;)

Men i øvrigt er det en fin kandidat til årets GRIMMESTE hjemmeside!!

Du tager pis på os ikke??
Det er jo ikke design! Farverne på siden passer overhovedet ikke sammen + at teksten er i 3 forskellige farver som heller ikke passer til de andre farver!!!!!
Avatar billede stroehm Nybegynder
17. august 2000 - 12:48 #2
hmmm!
Det er en god ide det med at ændre dens udseende \'ret ofte\' da den lige nu og her kun kan blive bedre.
Farverne, og disponering af elementer siden er ikke så \'fin\', det kan du sagtens starte med at arbejde videre på....
Avatar billede void Nybegynder
17. august 2000 - 13:12 #3
hmmm... Måske du skulle holde dig til programmering :) Det er du nemmelig temmelig hård til... Du burde slå dig sammen med en eller anen grafiker, så kunne I lave nogle fede ting sammen, tror jeg! *S*

the VoiD
Avatar billede denboj Nybegynder
17. august 2000 - 13:15 #4
1024 gange 768 IE
forsiden fylder 1/5 del af min browser -
nyheder fylder kun 1/15 del af browseren.
dine skrift typer er pixelerede og dine farver passer ikke sammen.

Lav dog siden færdig - vurder den selv og ændr de ting du ikke er tilfreds med FØR du opretter et sådant spørgsmål
Avatar billede speedy82 Nybegynder
17. august 2000 - 13:18 #5
hmmmmm måske kunne man lave en bedre på 20 min :=)
Avatar billede lee Nybegynder
17. august 2000 - 13:56 #6
hvad er pointen med jeres side... der mangler en masse oplysninger... er svær at hitte rede i siden
Avatar billede lee Nybegynder
17. august 2000 - 13:58 #7
hov den var slet ikke ment hertil... sorry... må ha rodet rundt i mine vinduer *G*
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2000 - 13:58 #8
Det er ikke smart nok. Det ligner et prøveforsøg eller sådan noget. Virker heller ikke optimalt i 800x600. Med et par hjælpepogrammer så kan det gøres bedre i Microsoft FrontPage Express.

Avatar billede martens Guru
17. august 2000 - 14:12 #9
Taster lystigt CTRL + D  ;o)

mvh martens

Keep up the \"good\" work...
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. august 2000 - 15:11 #10
Kharder>>> Det er lavet i FPX:
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage Express 2.0\">

Prøv et andet program til designet. Prøv f.eks \"imagestyler\" fra Adobe det er et ret godt program, efter min mening.
Det kan prøves gratis i 30 dage.......
Avatar billede rfogh Nybegynder
17. august 2000 - 16:01 #11
Hvorfor kan NotePad ikke bruges :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
17. august 2000 - 17:19 #12
Jeg stemmer også på NotePad det er det fedeste hjemmeside progam til dato :))

Ej, hvis du vil lave hjemmesider ved hjælp af en HTML generator så vil jeg foreslå dig Macromedia Dreamweaver.

Dette kan hentes på http://www.macromedia.com

/@neez
Avatar billede cybermike Nybegynder
18. august 2000 - 10:26 #13
Det er meget godt, jeg havde regnet med at få siden sablet ned, men jeg kunne godt tænke mig at få at vide HVILKE farver i syntes jeg skal bruge og hvor bred den skal være osv.

Ang. Frontpage, så er det kun tabelen jeg har lavet i Frontpage, resten er gjort i notepad.

Void>Tak, men desvære kender jeg ikke nogle gode grafikere som bor i nærheden.

Denboj>Jeg har hørt nogen sige at det ikke er smart at siden fylder hele browser vinduet for så virker det overfyldt.

Hvis jeg vil lave nogle gode grafik-\"rammer\" til siden hvilket program er så at foretrække?
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 12:33 #14
cybermike// Man skal ikke altid tro på hvad man hører - he he
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2000 - 13:42 #15
Jeg må indrømme at hvis man har FP synes jeg man skal bruge det, det er et godt program i sær hvis man ikke kan samtlige komandoer i hovedet. Og hvis man kan så er FP\'s HTML-afdeling bedre end NotePad, da den er mangen til NP men farver kommandoerne og sætter dem pænt op så det er til at overskue.
Avatar billede martens Guru
18. august 2000 - 14:11 #16
Svaret du giver til Denboj m.h.t. at fylde browservinduet op, hvad baserer du dette på ?

kører du med en opløsning på 640 * 480 ?

Det gør \"vi\" ikke (Hovedparten af dine mange besøgende vil med garanti møde din side med en browser der kigger med en opløsning på 1024 x 768 eller mere :o) )
Så ligner din side blot et banner !

Med hensyn til grafik så vil jeg personligt anbefale PSP fra version 5 og op (er p.t. i ver. 7 beta 4, forventes released ultimo september)

Men det er jo op til dig,- Men flot grafik laves ikke på computere, med mindre man har blot lidt flair for dette i forvejen....

Det samme med hjemmesider,- Kan man ikke stave, layoute m.m. på papir, så er det så som så med de resultater man opnår med computerkraft - Uanset hvor meget der er til disposition !
Okay, man får meget hjælp i dag, med alverdens smarte programmer mange uundværlige funktioner.
Jeg benytter da også Words stavekontrol, men hvorfor ikke benytte sig af dette, når det ikke koster ekstra :o)
Til HP´s benytter jeg FrontPage, da det ligger nemmest i hånde, da jeg benytter dette program dagligt på arbejdet (Intranet) Her er forcen administration...
Men til \"hyggebrug\" er programmet også \"kanon\".
Mine børn benytter det også,- Fedt program,- Er deres eneste kommentar... (Ikke så ringe en dom fra teenagere)

mvh martens

Ønskes yderligere info,-  S K R I V !
Avatar billede martens Guru
18. august 2000 - 14:12 #17
som du sikkert bemærker ,- er der IKKE sTaBeConTroLD på ExP.dk
Avatar billede aneez Nybegynder
18. august 2000 - 14:16 #18
Cybermike: Prøv med nogen farver der har lidt med hinanden at gøre... f.eks. mørke... eller lyse ... eller måske nogen forskælige nyancer af en farve.
Der efter er det at foretræjke hvis du bestemmer dig for at al din tekst er en farve og dine links en anden. Disse tekst farver skulle gerne også passe til de farver som du vælger at bygge dine sider op af. Teksten skal også gerne være så synlig så muligt... så det går ikke med alt for store kontraster mellem tekst og baggrund som du bruger blå bg og gul tekst. Prøv istedet med en mårk blå og så f.eks. en hvis tekst. Det syntes jeg personligt ser godt ud.

Med hensyn til grafik program så er Adobe Photoshop klart at foretrække til al grafik på hjemmesider.

Dette er jo bare min mening men læs det tag det til efter retning og lav dine egne idér.

Så skal siden nok blive bedre end hvad den er lige nu.

/@neez
Avatar billede aneez Nybegynder
18. august 2000 - 14:19 #19
Nu med det med stave fejl... hehe jeg staver ikke godt overhoved... og det kan garenteret ses på det jeg har skrevet :)) men det er altså ikke med vilje.
Avatar billede martens Guru
18. august 2000 - 14:24 #20
Det kunne jo være at jeg kunne score 30 points :o)
I stedet for en kommentar bliver det til et \"svar\"

mvh martens
Avatar billede martens Guru
18. august 2000 - 14:24 #21
28 - sorry
Avatar billede rfogh Nybegynder
18. august 2000 - 14:40 #22
tommyf>>> Med NotePad har du styr over det du laver... Frontpage sætter en masse unødvendigt lort ind... Desuden linker FP98 af lort...
Avatar billede martens Guru
18. august 2000 - 14:44 #23
rfogh >>

FP98 Sucks !
FP 2000 rykker !

That´s It....
Avatar billede aneez Nybegynder
18. august 2000 - 14:52 #24
FP Sucks generelt.... Jeg har prøvet at bruge både fp98 og fp2k og de sætter begge to en hel masse mapper og lort ind så man ikke aner hvad man har gang i med alle de mapper og filer og hvad de skal bruges til... det problem har du ihvertfald ikke med NotePad.... Der findes jo også andre programmer end NotePad der er lidt bedre end NotePad til HTML... f.eks. et program der hedder EditPlus... Det er FOR SEJT til HTML.

Det er hvad jeg mener.

/@neez
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2000 - 14:57 #25
Sætter mapper og andet ind?????
Hvad fanden snakker du om FP gør ikke noget du ikke beder den om.
F.eks ville FP måske kunne opdage at rfogh mener \"stinker\" og ikke \"linker\"

Hvorfor bruge lang tid på at oprette nogle tabeller i NP når det tager 3 museklik i FP?
Resultatet bliver det samme, og ligegyldigt hvad du siger så er tre museklik hurtigere ind 12 linje HTML ligegyldig hvor hurtig du er.
Avatar billede aneez Nybegynder
18. august 2000 - 15:02 #26
Det er sejere at bruge NP.... Og jeg droppede fp98 den gang jeg brugte det til fordel for DreamWeaver fordi at den lavede en masse mapper med nogen fil navne der ikke gav den store mening... kan ikke huske det... da det er ret lang tid siden nu :))
Avatar billede mpj Nybegynder
18. august 2000 - 16:48 #27
Altså notepad er for de hårde...

FP er for dem der gerne vil være hårde...!

*LOL*
Avatar billede aneez Nybegynder
18. august 2000 - 16:53 #28
hehe ja... enig :))
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2000 - 21:26 #29
FP er dem der er klar over at man ikke lever evigt og skal udnytte tiden.
Avatar billede mpj Nybegynder
18. august 2000 - 21:27 #30
tommyf>>
You got that right my nigga.... *LOL*
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. august 2000 - 21:33 #31
?? Hvad fanden skal det betyde ??
Husk at telefonnettet er ekstrem dårlig til at formidle ironi, personlig giver jeg TeleDanmark skylden :)
Avatar billede mpj Nybegynder
18. august 2000 - 21:36 #32
Det skal betyde:

\"Ja det har ret i\"

Men så lyder det federe at sige det på subculture sprog!
Avatar billede denboj Nybegynder
19. august 2000 - 01:24 #33
Jeg vil lige gå ind i debatten og sige \"DREAMVEAWER\" he he
Avatar billede cybermike Nybegynder
19. august 2000 - 13:04 #34
Hmm, jeg kigger på det igen.

Avatar billede martens Guru
19. august 2000 - 18:10 #35
Der er da ikke sket noget endnu... :o)

Hvad med at vi hjælper ham lidt på vej....

mvh martens
Avatar billede void Nybegynder
19. august 2000 - 19:11 #36
DreamWeaver 3 UltraDev! Det har en renere kode end f.eks. Frontpage og GoLive!!! Og kan flere funktioner!

the VoiD
Avatar billede aneez Nybegynder
19. august 2000 - 19:14 #37
hmm.. hvad kan UltraDev egentlig mere end DW3?