Avatar billede uranhjorten Nybegynder
07. juli 2002 - 01:19 Der er 9 kommentarer

HJÆLP

Jeg har et lille problem...
når jeg starter min bærbare computer og den skal til at indlæse windows så siger den et eller andet om at der er beskadiget et eller andet i min registrerings base. jeg har senere prøvet at køre Scandisk og den siger at der er en beskadiget sektor på drev C:
det jeg gerne vil vide er om det kan være en virus eller hvad det andet jeg gerne vil er at have hjælp til at løse problemet.

på min computer har jeg Mcafee anti virus men en MEGET forældet version så hvis jeg har fået en virus lavet inden for 2 år så er det meget sandsynligt at den ikke har opdaget den.

computeren er tilsluttet en hub som har adsl forbindelse men jeg har aldrig været i stand til at komme på internettet da indstillingerne på min computer var forkerte. det kunne self være en hacker men kunne det være en virus??

jeg har meget brug for hjælp

Uranhjorten
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2002 - 01:23 #1
Hvilket styresystem?

Det er sandsynligvis ikke virus.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2002 - 01:29 #2
hvis der er badsectores på HDD, så er det din HDD der er ved at fejle!
Avatar billede initializing Nybegynder
07. juli 2002 - 01:31 #3
Lav en ordenlig overskrift til dit spm. næste gang.

Tror de fleste har brug for hjælp som opretter et spm. her inde.

Tak
Avatar billede codie Nybegynder
07. juli 2002 - 02:26 #4
Hvis du allerede har et virusprogram, så kan du vel bare opdatere det ?
Avatar billede codie Nybegynder
07. juli 2002 - 02:27 #5
Og så burde du da være i stand til at finde ud af om det er en virus der er problemet..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2002 - 11:05 #6
hvis der er beskadige sectore på uranhjorten's HDD, er det IKKE en virus!

at der er evt. er noget galt i registeringsdatabasen, kan kan være en virus!

hent F-prot til DOS, den er gratism, og god!
http://www.f-prot.com/download/index.html

du udpakker f-prot et et biblotek du kan finde (eks. c:\fprot ), så genstarter du i DOS (dette kan blive et problem, vis du køre NTFS), og starter F-Prot derfra!
Avatar billede friiser Nybegynder
07. juli 2002 - 11:13 #7
En virus kan ikke beskadige en sektor på din harddisk derfor er det ikke en virus. Den største skade en virus kan udføre er at den skal slette den FlashBIOS du har på dit bundkort.

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2002 - 11:14 #8
Flot svar friiser....
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
04. september 2002 - 09:49 #9
fandt selv ud af det... hehe jeg havde været så dum at bruge alt pladsen undtagen ca 50 KB UPS!!!