Avatar billede dsb Nybegynder
06. juli 2002 - 23:53 Der er 9 kommentarer

skærmopløsning

Jeg har set at nogle statestiksider også fører statestik over brugernes skærmopløsning, men hvordan gør man det ?
Jeg ved at JavaScript kan klare det, men kan PHP, eller skal man til at lave et samarbejde med de to sprog ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. juli 2002 - 00:00 #1
du kan få javascript til at snuppe information og derefter sende oplysningerne til et phpscript som bare skriver dem til en database!
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. juli 2002 - 00:02 #2
Det er ikke blandt de oplysninger php ellers kan få fat i - meget naturligt, når oplysningerne findes client-side og php er et server-side sprog.
Avatar billede dsb Nybegynder
07. juli 2002 - 00:13 #3
Okey, det vil sige, at hvis jeg skal få en brugers skærmopløsning bliver jeg først nød til at snuppe den med et javascript, og først når han klikker sig videre bliver det muligt at arkivere opløsningen.

Har jeg ret ?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. juli 2002 - 00:22 #4
jeg har engang sevl spurgt om mogeti den retning

http://www.eksperten.dk/spm/43586
Avatar billede tipsen Nybegynder
07. juli 2002 - 00:24 #5
Du kan evt. lave et javascript på din indgangsside som snupper den relevante information og derefter router brugeren videre til index2.php?variable...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. juli 2002 - 00:27 #6
Avatar billede well_r Nybegynder
07. juli 2002 - 00:50 #7
man behøver såmen ikke at lave en location = blah..tror jeg nok

man kan vel bare sige:

<script><?
$w = "?>window.screen.width<?";
$h = "?>window.screen.height<?";
?>
</script>
<? print "$w x $h";?>

virker det ikke?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
07. juli 2002 - 01:03 #8
well_r >> hvorfor er det nu liiiige, at dit script ikke virker !! ??

- læs fra oven -

:O)
Avatar billede muddi Praktikant
07. juli 2002 - 06:06 #9
Dit spørgsmål er i følgende eksempel gennemgået i ASP, men hvis du prøver at læse det, vil du hurtigt forstå problemstillingen og dermed let kunne programmere det samme script i PHP. Det er forklaret på en nem og forståelig måde :o)

http://www.html.dk/scripts/asp/00005/