Avatar billede pilen Nybegynder
17. august 2000 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejlmelding

når min Pc\'er er startet op og klar til brug \"win98\" melder den fejl. - MEMMAP VxD INITIALIZATION FAILURE - hvad betyder dette og hvad gør jeg

Pilen
Avatar billede speedy82 Nybegynder
17. august 2000 - 11:57 #1
ville men at der er en HW fejl køb nye ram (tror jeg )

kan du komme ikontakt med computeren i dos ??

Mvh
Speedy
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2000 - 12:41 #2
Hvis mem test sker unden problemer under opstart, der hvor PC\'eren står og tæller op, som den har gjort så mange gange før, så kan det være nogle systemfiler du mangler.
Avatar billede apache Nybegynder
17. august 2000 - 17:40 #3
Fortæl lidt mere om hvad fejlen er !!

MEMMAP VxD INITIALIZATION FAILURE
Avatar billede apache Nybegynder
17. august 2000 - 17:40 #4
Jeg mente hvornår fejlen kommer, når du tæller ram op ??? Når den starter Win98 ?? eller hvad ??
Avatar billede tilla Nybegynder
17. august 2000 - 19:43 #5
Kan du komme ind i win ??- hvis du kan det så kig på dine netværkskort, netværksprotokoller og klienter- og  deres opsætninger,- prøv at fjerne dem alle, genstart og se om problemet stadig er der, hvis ikke, så installer dem enkeltvis, igen.
mvh
joka
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 2000 - 16:49 #6
hehe .. ALLE SAMMEN: Han har startet maskinen op, så den er klar til brug.. Så kommer den med fejlen.

Prøv, hvis du har 2, at fjerne den ene ramblokm og se om fejlen kommer. Hvis den gør, så prøver du med den anden blok ude. Hvordan går det så?

Prøv evt. også at gå ind i Start -> kør og skriv msconfig  og [OK]. Inden under \"Start\" fanen, prøver du systemmastisk at fjerne nogle af de programmer som starter op (husk at genstarte).

Forresten, kan du godt bruge computeren helt normalt efter fejlen?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2000 - 00:01 #7
En VxD er en Virtual Device Driver. Formålet med dem er at gamle programmer i \"real-mode\" kan få adgang til processoren og hardwaren OG samtidig dele denne med andre programmer.
Real-mode programmer (eller mere populært DOS programmer) tror altid at de ejer hele computeren inc keyboard, lydkort etc etc. Derfor er windows9x lavet som en Virtual Machine som benytter virtual device drivers til at give flere dos programmer adgang til den samme hardware på samme tid. VxD filerne fungerer altså som et lag mellem software og hardware.
Nuvel -- Ligesom hardware kan VxD filer også være i konflikt med hinanden. Det du skal gøre nu er at tænke over om du har installeret noget nyt hardware for nyligt og især om du har opdateret nogle drivere. VxD fejl fremkommer hyppigst i disse scenarier, og der er intet der kan smadre Win9x så grundigt som en sjusket programmeret VxD.
Hvis du har så prøv feks at afinstallere igen. Kig efter i Windows\\system om der skulle være nogle som er uvedkommende, men pas nu godt på hvad du gør.