Avatar billede brynil Nybegynder
06. juli 2002 - 21:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Compaq Bios og udlånt cd-drev

Har fået en ældre compaq deskpro, har installeret større hd med w2k (ntfs) på normal vis.
Compaq (-bios) biblioteket, som ligger på den gamle hd (som ikke er monteret), findes jo ikke på den ny, og jeg formoder det er derfor jeg ikke kan få adgang til bios'en.
Derfor nægter maskinen at starte når jeg fjerner cd-drevet, som jeg gerne vil have tilbage til min 'rigtige' pc.
Jeg formoder ikke jeg bare kan kopiere biblioteket over til den nye hd (det er jo en anden hd der er tale om). Er der en enkel løsning uden at jeg igen skal montere den gamle?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. juli 2002 - 21:59 #1
Prøv at finde en ROMpaq/SoftPaq (kan ikke huske, hvad det hedder) på Internettet... Har selv haft en DeskPro 4000 133MHz... Downloadede ROMpaq/SoftPaq og extractede den ud på disketter... Så bootede jeg på disk 1 og installerede...
Det var ret så svært for mig at finde filen...
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juli 2002 - 22:06 #2
Mener du compaqs egne downloads? De plejer at brokke sig, hvis der ikke er installeret originalt hardware/software (software forstået på den måde at jeg har en bærbar som compaq mener kun skal kunne køre w98. Da jeg bruger w2k kan jeg ikke bruge deres servicepaqs)
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. juli 2002 - 22:09 #3
Det er et program, der kører et DOS vindue, der laver 3 disketter (i mit tilfælde), hvor den ene er boot, og de to andre er til setup. Når de disketter er færdige, skal boot disken (disk 1) sættes i, og computeren startes op... Så køres en installation, hvor disk 2 og 3 skal bruges - og tingene kopieres ned på harddisken.
Det er ikke en "normal" Compaq download i dén forstand... den er ligeglad med styresystem/hardware... Jeg kørte hverken den Windows der fulgte med den - eller med den hardware der fulgte med...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. juli 2002 - 22:11 #4
Hvilken model er det?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. juli 2002 - 22:16 #5
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juli 2002 - 22:21 #6
Det ser ud til at være en DP2000, 5200mmx.
Det ser ud til, at der er noget jeg kan bruge på den side. Jeg siger tak for hjælpen!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. juli 2002 - 22:24 #7
Held og lykke! Men hvis du har partitioneret al pladsen på den nye harddisk ud, kan du nok ikke installere det... Det opretter et seperat drev på ca. 20MB...
Takker for point :-)
Avatar billede brynil Nybegynder
06. juli 2002 - 22:27 #8
ok-selvtak