Avatar billede sopp.dk Nybegynder
06. juli 2002 - 19:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

IDE Controller

Hejsa jeg har lige købt mig en PCI - IDE Controller.
Men har haft en masse problemmer med at installe den
selve IDE Controller bliver installed somd en skal
men når det kommer til,Primary IDE Channel og Seaondary IDE Channel så kommer problemmet jeg få en Error Code 12
som siger at de går ind over den samme IRQ
Jeg køre Windows XP *UK*.
Jeg har prøvet at skifte mit kort rundt inde i de ander PCI porte men hjælper ikke den bliver ved

mit Motherboard er et ECS K7S5A
jeg har som standart på mit bundkort en SiS PCI IDE Controller
og den nye PCI controller er en Standart Dual Channel IDE Controller

Er der nogen der selv har prøvet det at skulle installe en IDE controller mere eller har en IDE vær sød at hjælp mig så jeg kan få mine nye h-diske til at virke i mit sys
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2002 - 20:14 #1
har du noget i din bios der hedder APIC skal du prøve at enable den, den udvider antallet af irq til irq23

normalt har man irq fra 0 til 16
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
06. juli 2002 - 20:21 #2
Det er slået til i min Bios som standart
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2002 - 20:42 #3
find det sted der hedder noget PCI PNP og sæt PNP til NO
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2002 - 20:42 #4
er der jumpere på det nye controllerkort?
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
06. juli 2002 - 22:03 #5
ja jeg har mage jumpere på det de heder
IDO - IDO1 -IDSEL - LEDP - PIDE - SIDE - INTA - INTA - INTB - INTC - INTD
de option jeg kan lave om på med de jumpers

PNP er slået fra
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2002 - 22:11 #6
så må du også ha' fået en vejledning med på controllerkortet, jeg kan ikke ud fra det du skriver se hvad der er irq.
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
06. juli 2002 - 22:18 #7
Nej fik ingen vejledning med til det kort Det er også et problem

Men er der ellers nogen der har et IDE Controller kort i har fået til at køre 100% så vil jeg godt høre om det måske jeg skulle få mig et anden kort
syntes ikke det her er så nemt at løse har selv brugt ca 10timer på det :(
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
06. juli 2002 - 22:18 #8
Btw Jeg kan ikke stille på min IRQ på det kort har jeg prøvet mig frem til
så jeg skal løse det inde i winxp
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2002 - 22:23 #9
problemet er at WinXP kan bruge den samme irq på flere enheder, 4-5 enheder
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 15:47 #10
Er der ikke ander der har en god ide
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 15:52 #11
kan du ikke finde en vejledning på nettet på den controller, ellers må du spørge forhandleren
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
07. juli 2002 - 16:48 #12
Har prøvet mit problem er at den tag de samme IRQ som min nomale IDE Controller der må da være nogen der har 2 ide controller
Det skal jo virke
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. juli 2002 - 15:39 #13
retaxes -> Hvilke mærker har "APIC" til at ændre, så man får flere IRQ'er??
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2002 - 16:12 #14
foreløbigt har jeg kun set det på Asus, men mon ikke andre har det også.
Det er rart at se irq på 23, der er højeste jeg har.
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. juli 2002 - 17:05 #15
Jeg har et Asus P4S333 med den nyeste bios-opdatering og jeg har den ikke...
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. juli 2002 - 17:09 #16
Prøv at gå ind i bios og ændre din IRQ for den Pci-plads hvor din nye ctrl. sidder og husk at gemme, når du går ud af bios'en igen.
Jeg har lige lavet min om for mit lydkort til IRQ 07 og det accepterede den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2002 - 17:12 #17
P4> det er måske afhængig af chipsettet, mit er et Intel!
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. juli 2002 - 17:31 #18
retaxes -> Ja, mit er SiS645. Nogen som har den nye model P4S533 og ved om det er i den???
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 06:24 #19
Jeg har sendt det kort tilbage og købt mig et .. Promise TX2 IDE 133
Og det virker i min Pc uden den Fejl så det er jo kanont :)
Ellers tak til alle jer der gad bruge tid på de gode råd
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 09:43 #20
læg selv et svar og accepter det, du har jo selv løst problemet.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:01 #21
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
11. februar 2003 - 20:38 #22
Det er løst købt en anden kort og alt virker tak for hjælpen alle :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
12. februar 2003 - 01:07 #23
Selv tak.