Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 16:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Scanner

Hmmmm......
Jeg har en scanner som jeg ikke kan få til at virke.. Engang da jeg lige havde købt den kunne jeg godt få den til at virke så tog jeg den fra, og for ikke så lang tiden siden satte jeg den til igen men nu virker den ikke ??
Der er en tænd/sluk knap på siden og når man tænder på den var det meningen at den skulle "teste sig selv" og så når den var færdig skulle en lampe begynde at lyse...
Men når jeg tænder den kan jeg høre at den prøver at teste sig selv men lampen begynder ikke lyse den står bare at blinker...
Scanneren skal sluttes til en scsi controllor og den skal side i en PCI port og jeg tror at mine PCI porte ikke virker kan det være derfor at scanneren ikke gider at tænde...
Hvorfor tror jeg så at der er noget galt med mine PCI porte det er fordi at jeg har et V2 kort som jo sider i en PCI port. Og inde i system og så enhedshåndtering skulle det da gerne være der, for der er der ingen konflikter eller noget og jeg har de nyeste driver !! mennår jeg så går ind i et spil (hvis jeg ellers kan)
så kan jeg ikke spille med 3dfx nogle spil går ned andre siger at der ikke er noget 3dfx kort.. Så jeg troede først at det var mit voodoo kort så jeg lånte et v1 af en jeg kender men det var det samme problem..
SÅ kan det passe at mine PCI porte er gået i stykker eller sådan noget og hvad er der galt med min scanner ???????
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juli 1999 - 16:41 #1
Prøv at fjerne alle dine fansy pci kort på nær det som scanneren benytter.

Fjern installationen til din scanner og installere det igen.

Tjek din bios om den er sat ordenligt op.

Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 18:24 #2
Jaja
prøver lige...
Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 18:28 #3
hvad kan jeg tjekke i biosen ??
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juli 1999 - 18:30 #4
Tjek om dine ISA / PCI porte er korrekt sat op.
02. juli 1999 - 18:33 #5
Står dine PCI porte til Auto/PNP i BIOS ?
Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 20:50 #6
Det virker ikke at fjerne de andre kort og scanneren og så installere den igen..
PNP >> tjekker lige
Avatar billede sirius Nybegynder
02. juli 1999 - 20:58 #7
pnp >> hvor kan man indstille det jeg kan ikke finde det nogle steder ??
Avatar billede asbjoern Nybegynder
03. juli 1999 - 20:55 #8
skanneren eller driveren er muligvis defekt så prøv at teste begge dele på en anden pc og se om det virker
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
04. juli 1999 - 00:34 #9
Det lyder ikke som et SCSI-problem, men som et hardware-problem.

Prøv i BIOS at tildele et interrupt til dit VGA (3dFx) kort. Det kan åbenbart ikke lide at dele ineterrupts med andre. ellers er metoden (edge/level) forkert.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 03:37 #10
hvad for en scanner er det?
Avatar billede sirius Nybegynder
07. juli 1999 - 19:25 #11
Vuego scan 310 / 620 s&p står der på manualen..
Avatar billede lillebror Nybegynder
11. juli 1999 - 02:10 #12
jeg havede en del problemer med min scanner jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig ret meget men for at min scanner skulle fungere skulle jeg afinstallere printeren hvis der var sådan en installeret også skulle jeg afinstallere scanneren bagefter gå ind i bios'en og finde et sted hvor der stod 3 store bogstaver der starter med E der vælger man EPP også installere man scanneren og derefter printeren hjælper det ikke så prøv at installere printeren før scaneren
Avatar billede sirius Nybegynder
11. juli 1999 - 14:19 #13
hmm jeg har ingen printer men jeg kan da prøve at kigge lidt efter det der E halløj der er vel ikke ECD du mener er det ???
Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 21:12 #14
Jeg har haft et tilsvarende problem med en Mustek, det viste sig at der er "lås" på fremføringen, prøv at låse op.
Avatar billede sirius Nybegynder
12. februar 2001 - 09:11 #15
slut.