Avatar billede rookie-albert Nybegynder
06. juli 2002 - 14:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sletning af w2k

Jeg har lige installeret windows xp, men w2k ligger stadig på harddisken, hvordan sletter jeg det?
ps jeg har smidt min w2k cd væk...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:21 #1
Jeg ville formatere hele HD og så installere WinXP forfra, så du er sikker på at du ikke får problemer.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:22 #2
Ellers kan du prøve at slette det bibliotek hvor Win2000 ligger.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
06. juli 2002 - 14:24 #3
Hvor ligger det henne?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:27 #4
Jeg kan ikke huske om Win2000 også kun kalder biblioteket for Windows.
Hvilke biblioteker har du på C:\
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:28 #5
Har du installeret begge systemer på samme HD/Partition ???
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
06. juli 2002 - 14:32 #6
Ja, og jeg har ikke delt HD.... Hvordan formaterer jeg fra XP?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:41 #7
Har du ikke en Start-diskette fra Win98??  Hvis du har, booter du bare fra den og skriver Format C:
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
06. juli 2002 - 14:43 #8
Det er det der er problemet, jeg har ikke nogen startdiskette...
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:52 #9
Hvis du kan komme på nettet, kan du DL den her: http://bootdisk.com/
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:54 #10
Her er et direkte link: http://dos.li5.org/
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 14:57 #11
Du skal have en formateret diskette klar i diskettedrevet og så klikker du bare på filen som du har hentet ned.
Avatar billede resten Nybegynder
06. juli 2002 - 20:36 #12
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
Avatar billede resten Nybegynder
06. juli 2002 - 20:37 #13
Men rookie albert man må ikke selv tage sine point de skal deles ud på dem som hjælper dig.
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. juli 2002 - 12:30 #14
resten -> CD-drevet behøver da ikke at stå til at være "first boot-device"...
Det kan også være "second boot-device" og så have diskettedrevet som "first boot-device", for hvis han ikke har en diskette i drevet, går den videre til næste boot-device.
Jeg har min til at være sådan: 1/Diskettedrev - 2/CD-Drev og 3/HD for så behøver man ikke lave om hele tiden i bios hvis man nogen gange skal boote på en diskette og andre gange på en CD-Rom.

Og så vil jeg give "resten" ret i, at man ikke selv tager point'ne med mindre, at man ikke har fået den hjælp som man bad om, men så skriver man det lige her i spørgsmålet, så alle ved besked.