Avatar billede x9bit Nybegynder
06. juli 2002 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kortslutninger hehe

Dav

Jeg har en computer, eller jeg havde... Jeg sad og arbjede lidt og pludselige gik computeren ud og kunne ikke tændes igen - og jeg mener at jeg hørte lyden af en slags kortslutning :(

Min første konklusion var at strømforsyningen var gået, da jeg jo ikke kunne få gang i lortet, udfra det udledte jeg at at det da ikke kunne være M/B eller harddisk eller ram det var gået, men nu vil jeg lige hører jeres mening...

Jeg mener bare at hvis det ikke var strømmen, så burde den jo starte og brumme og hvad den nu gør - og hvis der så var fejl på M/B, ram eller HD, så burde jeg lægger mærke til det mens den prøvede på at starte ???

Er min hypotese helt hen i vejret ????b Og har i nogle gode råd til hvprdan man kan tjekke om nogle af de omtalte dele er "sprunget i luften" - især hvis det var nogen der kunne fortælle mig, hvordan man kunne tjekke strømforsyningen...

MANGE TAK

// thomas e
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. juli 2002 - 12:46 #1
du kan tjekke med en spændingsmåler.
Om der er støm i lortet.
Men min strømforsyning gik også engang.
Jeg lukkede altid windows og det hele så den slukker selv, og derefter på kontakten så skærmen, modem, og div. andre også slukkede. men da jeg så ville tænde igen. lyste alle lamper (power, HD, etc.) og jeg kunne ikke slukke igen, jeg hev så kablet ud og satte det i igen, Men så var den bare død! så lad være med at bruge kontakten, lad hellere dyren stå under spænding!

/Lars
Avatar billede francke Nybegynder
06. juli 2002 - 12:50 #2
Kan da være at du er sluppet med at det bare er sikringen der er gået i strømforsyningen!! :)
Avatar billede x9bit Nybegynder
06. juli 2002 - 21:06 #3
Hehe...

Nu ligger landet sådan at strøm forsyningen ikke var til at rede... den er kaput (har målt på den og der går ikke meget strøm igennem den)

Så jeg har anskaffet mig en ATX strøm forsyning - men da den gamle var en AT strømforsyning (M/B understøtter dog ATX - underligt ik) mangler jeg en >> ATX Power Supply Switch << med en pigtail ledning, så jeg kan bruge denne nye ATX strømforsyning...

Er der nogen der kender en webshop (i danmark) der sælger sådanne dimser ????
Avatar billede francke Nybegynder
06. juli 2002 - 23:57 #4
www.brinck.dk har en masse af alt muligt!! Både fra nye og gamle maskiner.
Avatar billede x9bit Nybegynder
07. juli 2002 - 12:36 #5
Jeg har været inde på brinck - men jeg kan ikke rigtigt finde en ATX Power Switch....
Avatar billede francke Nybegynder
07. juli 2002 - 12:52 #6
Hvis det bare er til tænd/sluk bruger jeg da bare en ringeknap!!
http://www.per-f-hansen.dk/kasse3.htm