Avatar billede hebj Nybegynder
17. august 2000 - 09:44 Der er 5 kommentarer og
7 løsninger

Programmer til oprettelse af hjemmeside

Er der nogen der kan hjælpe med oplysning om hvilke programmer der er tilgængelige evt. download, hvor det er nemt for en nybegynder at lave en hjemmeside på.
Avatar billede jimsim Nybegynder
17. august 2000 - 10:08 #1
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
17. august 2000 - 10:14 #2
Det bedste program, du kan få er Stones WebWriter, som trods navnet er på dansk. Det er samtidig gratis for hjemmebrugere og billigt for os andre.
Du får det her:
http://www.stoneware.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. august 2000 - 18:23 #3
FrontPage programmet vi elsker at hade, utrolig nemt, koster dog et par tusinde.
Avatar billede stig3 Mester
15. september 2000 - 14:37 #4
Tør næsten ikke at sige det, men......... Word måske. Det er nok den nemmeste måde at lave en hjemmeside på, hvis man ikke gider det med at kode.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. september 2000 - 14:46 #5
Du har faktisk ret Stig3 det er ligesom at lave et almindelig dokument, dog svært med hyberlinks og sådan.
Avatar billede kurtj Nybegynder
15. september 2000 - 14:48 #6
Frontpage 2000 er et godt program at starte med.Kan næsten lave siderne selv,og holde styr på dem ved upload.
Avatar billede stig3 Mester
15. september 2000 - 14:49 #7
Hyberlinks er nu rimeligt enkelt:

indsæt - hyperlink

Til gengæld skriver word en forfærdelig kode. Men skal man starte lidt i det bløde og bare have noget til at virke er det da en mulighed.
Avatar billede zizi Nybegynder
26. september 2000 - 10:35 #8
Heyza.

Hvis du vil begynde fra starten vil jeg også anbefale at du bruger Stones WebWriter. Den er dansk og ganske udmærket.
Ud over det kan man låne børger OSV. Måske give de 50,- ud på en bog og så eje den.

Men for alt i verden brug Ikke FORNTPAGE 2000. Så skal du bruge FRONTPAGE 98. Microsoft har selv indrømmet at de har lavet nogle fejl med 2000. Bla. at den gennere koden forkert, ved brug af forskellige scripts meller den fejl på siden pga. den måde den sætter filen sammen på.

Håber du fik lidt hjælp.

Kig på :

http://www.allaire.com/Products/HomeSite/
En side jeg kan varmt anbefale.

[zizi]

Avatar billede parazite Nybegynder
26. september 2000 - 11:04 #9
Hmmm... siden ingen andre har gjort det, så vil jeg da på det kraftigste anbefale programmet DreamWeaver UltraDev fra MacroMedia. Det fåes i en trial version på deres hjemmeside, http://www.macromedia.com , og du kan så se, om det er noget, du vil give penge for.

Det er enormt nemt at arbejde med, og hvis du bærer dig lidt forsigtigt ad, så genererer det faktísk udemærket kode.

Prøv at kigge på det! :o)

- Parazite
Avatar billede zhatten Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:54 #10
Det her er et meget nemt program.
http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/download/hmsite12.exe

skriv hvis du for problemer.

- Zhatten
Avatar billede zizi Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:11 #11
Heyza Igen.! :-)

http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/download/hmsite12.exe - Er det samme program som jeg henviste til på - http://www.allaire.com/Products/HomeSite Min er bare nyere.

Men ellers er :
http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/download/download.html - En god side der ligge nogle små zip filer som man helt klart kan bruge hvis man er nybegynder.!

Check det ud.!

zizi
Avatar billede hebj Nybegynder
12. oktober 2000 - 08:26 #12
Tak til alle der har svaret på mit spørgsmål
det var stoneware der blev valgt og det faktisk meget godt

Hilsen
HEBJ