Avatar billede webtoday Nybegynder
06. juli 2002 - 01:01 Der er 32 kommentarer

Form mail

Hejsa jeg har lidt problemer med formmail

http://www.fiskergodt.dk/Bestiling.asp

nu man trykker send kommer der en fejl jeg ikke helt kan greje

www.2se.dk bliver hostet ved cybercity

webhotel ligger ved azero.dk jeg har fået cybercity til at pege på mit webhotel ved azero.dk

Tror at der er noget galt med den reference
Avatar billede webtoday Nybegynder
06. juli 2002 - 01:02 #1
The form attempting to use FormMail resides at http://www.2se.dk/Bestiling_en.asp, which is not allowed to access this program.

If you are attempting to configure FormMail to run with this form, you need to add the following to @referers, explained in detail in the README file.

Add 'www.2se.dk' to your @referers array.
Avatar billede webtoday Nybegynder
06. juli 2002 - 01:07 #2
input name="subject" type="hidden" value="Ny Bestilling fra Nordisk">
                  <input name="recipient" type="hidden" value="mm1l@ah.dk">
                  <input name="return_link_title" type="hidden" value="Uddyb.">
                  <input name="return_link_url" type="hidden" value="http://www.2se.dk">
                  <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.2se.dk/index.htm">
                  <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="660000">
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 01:38 #3
FormMail kan indstilles til ikke at tillade fremmede domæner at bruge den. Det er muligvis det der er problemet i dit tilfælde. Det er normalt at formmail kun er aktiveret for domæner på serveren.

Er det Azero eller Cybercity der hoster dit formmail-script?
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 01:41 #4
Jeg prøvede lige din formular og blev lige i tvivl om hvad der er dit problem. Vil du ikke beskrive forholdene lidt nærmere, for jeg tror ikke helt jeg har fattet problemstillingen :o)
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 01:46 #5
Ok, jeg kan se at du bruger Azeros formmail-script. Hvis siden ligger på dit webhotel hos azero er det ikke det der er problemet.

http://formmail.andersenit.dk/formmail.pl

Er det en fejl at brugeren sendes til http://www.2se.dk ?

Det kan du jo bare ændre ved at ændre disse to linier:

<input name="return_link_url" type="hidden" value="http://www.2se.dk">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.2se.dk">

Den fulde dokumentation til FormMail finder du på denne side: http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

Hvis dette ikke var svar nok, så må du altså lige uddybe dit spørgsmål :o)
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:19 #6
Problemet er at http://www.2se.dk/Bestiling.asp er den side som skal virke .. webhotel som den bruger er ved azero.dk og domain er ved cybercity som peger hen på webhotellet...

www.fiskergodt.dk/bestilling.asp virker fint det er samme side og ligger også ved azero.dk jeg tror det er noget med at azero.dk ikke har aktiveret formail på webhotellet....
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:23 #7
Jeg har engang brugt azeros formmail fra en side hos subnet, så det kan ikke passe...

Jeg forstår ikke hvorfor du har flere domæner? Er det 2 domæner til den samme side?
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:24 #8
nej www.fiskergodt.dk er doamin jeg bruger til test at nye websites jeg laver www.2se.dk er det rigtige domain
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:25 #9
det er bare mærekligt at det virker på alle mine andre webhoteller samme sise bestilling.asp men ikke på det nye jeg har købt i dag
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:26 #10
Hvis du har adgang til ASP, hvorfor bruger du så FormMail?
Du skulle hellere bruge et af de mange mailscripts der er til ASP. Der kan du sende meget flottere emails fra!
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:30 #11
ved jeg godt men sitet skal virke mandag morgen og jeg har aldrig rodet med jmail eller ligende før så var formmail lige så oplagt...
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:31 #12
Det der er i vejen med dit FormMail-script er, at domænet www.2se.dk ikke har ret til at bruge det:

If you are attempting to configure FormMail to run with this form, you need to add the following to @referers, explained in detail in the README file.

Add 'www.2se.dk' to your @referers array. <-- HER STÅR DET!

Nederste linie betyder at du kan tilføje dit domæne til listen over egnede domæner! Det kan du se mere om i dokumentationen til dit script! Hvis domænet var hostet sammen med webhotellet, så ville det også virke som det skulle!
Desværre kammerat, du må lave det i ASP :o)
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:33 #13
JMail er enormt let at lære... Jeg er selv mest til PHP, men har da brugt JMail i ASP et par gange ...

Læs mere om det her: http://www.dimac.net! Der kan du læse alt om JMail :o)
God fornøjelse!
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:34 #14
Du kan bare tage nogen af eksemplerne fra Dimac's hjemmeside og så bruge dem. Det er næsten nemmere end formmail :o)
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:34 #15
hmm det kan ikke passe
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:35 #16
Hvorfor siger den 'bad referrer'?
Dit domæne er ikke tilføjet som godkendt afsender, hvilket betyder at du ikke kan bruge formmail scriptet. Kontakt os venligst så vi kan rette det

fra azero.dk
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:36 #17
Her er hvad der står i dokumentationen til scriptet:

@referers = ('scriptarchive.com','YOUR_IP');
  This array allows you to define the domains on which you allow forms to reside and use this installation of FormMail. If a user tries to put a form on another server, that is not scriptarchive.com, they will receive an error message when someone tries to fill out their form. By placing scriptarchive.com in the @referers array, this also allows www.scriptarchive.com, ftp.scriptarchive.com, any other http address with scriptarchive.com in it and scriptarchive.com's IP address to access this script as well, so no users will be turned away.
NOTE: This is not a security check. Referer headers can EASILY be faked. Rather, it prevents someone on xyznotyou.com from using the FormMail on your server to process forms on their server on a regular basis. It remains in the script as a remnant of earlier versions when it was used for security, but the @recipients variable is now used to specify exactly who can receive e-mail from this installation.

As of version 1.7, the domains listed here are also used as the defaults when checking valid recipient e-mail addresses. You should either include all domain names that you wish to have FormMail send e-mails to in your @referers array or tailor the @recipients array by hand.
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:37 #18
Godt så er vi enige om at du ikke har ret til at bruge scriptet... Men det er vel også bare at skrive en mail til support@azero.dk og så er det kørende i morgen formiddag :o)
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:39 #19
jeg har skrevet til dem
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:40 #20
kigger lige på jmail hmm legende let ser det ud
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:42 #21
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:42 #22
den kan bare ikke sende hhmmm
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:42 #23
<html>

<head>
<title>w3 JMail rocks</title>
</head>

<body>
<p align="center"><font face="Arial, geneva" size="5"> Email Form</font></p>
<%
Name = Request.Form("name")
SenderEmail = Request.Form("email")
Subject = "Regarding " & Request.Form ("subject")
Recipient = Request.Form("recipient")
Body = Request.Form("body")

Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

' Below you should enter your own SMTP-server
JMail.ServerAddress = "xxx.zzz.yyy"

JMail.Sender = Senderemail
JMail.Subject = Subject

JMail.AddRecipient Recipient

JMail.Body = Body

JMail.Priority = 3

JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

JMail.Execute

%>
<center>
<font face="Arial, geneva" size="3">
Your email has been sent to<%= Recipient % ><br>
</font>

</center>
</body>
</html>
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 02:42 #24
ahh he he
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:43 #25
Her er et eksempel fra dimac's hjemmeside, som er lige til at bruge... Det skal bare lige rettes lidt til:
-----------------------------------------------------------

One of the most common uses for Dimac w3 JMail is when a form is filled out by the user and then emailed by ASP. This example shows you just how easy it is.

First of all we need a form which posts to our JMail page.
  JmailForm.asp
<html>
<head>
<title>emailform</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="SendMail.asp">
  Complete this form and click the submit-button. We will answer your
  questions as soon as possible.
  <br><br>
  Your name<br>
  <input type="text" size="25" name="name"><br>

  Your email<br>
  <input type="text" size="25" name="email"><br>  Recipient email<br>
  <input type="text" size="25" name="recipient"><br> State your business<br>
  <select name="subject" size="1">
    <option value="help">help
      <option value="tips">tips
      <option value="other">other
  </select>
  <br> Enter your question<br>
  <textarea name="body" cols="40" rows="15" wrap="PHYSICAL"></textarea>
  <br>
  <input type="submit" value="  Submit ">
</form>
</body>
</html>

----------------------------------------------------------
Then we need to catch the post and read the form. Pick up all information and create the e-mail.

  SendMail.asp
----------------------------------------------------------

<%@LANGUAGE = VBSCRIPT%> <html>
<body>

<%

' Get the form data
name        = Request.Form("name")
senderEmail = Request.Form("email")
subject    = "Regarding " & Request.Form("subject")
recipient  = Request.Form("recipient")
body        = Request.Form("body")

' Create the JMail message Object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

' Set logging to true to ease any potential debugging
' And set silent to true as we wish to handle our errors ourself
msg.Logging = true
msg.silent = true

' Enter the sender data
msg.From = senderEmail
msg.FromName = name

' Note that as addRecipient is method and not
' a property, we do not use an equals ( = ) sign
msg.AddRecipient recipient

' The subject of the message
msg.Subject = subject

' And the body
msg.body = body

' Now send the message, using the indicated mailserver
if not msg.Send("mail.myDomain.net" ) then
    Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
    Response.write "Message sent succesfully!"
end if

' And we're done! the message has been sent.

%>
</body>
</html>
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:46 #26
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ret meget med JMail, da jeg mest er til PHP, så hvis du har spørgsmål omkring JMail er du nok nødt til at lukke her og oprette et nyt i kategorien 'ASP' :o)

Håber alligevel du fik noget ud af min hjælp!
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:50 #27
lukker du spørgsmålet?
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 03:03 #28
lukker du ikke her?
Avatar billede deepanker Nybegynder
06. juli 2002 - 03:17 #29
jo he he nu har jeg lavet med jmail på den skod server

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
.execute()
{
  Trying server mail:websmtp.2se.dk
  websmtp.2se.dk failed with the message: "WSAGetLastError() returned 11001, Host not found"
  No socket for server. ConnectToServer()
  1 of 1 servers failed
}

http://www.2se.dk/jmailform.asp
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 09:34 #30
Her er hvad der står i Azeros FAQ om den fejl du har fået:

JMail melder "jmail.SMTPMail (0x8000FFFF) The message was undeliverable. All servers failed to receive the message"?
Du skal bruge en korrekt afsender adresse, ellers kommer JMail med ovenstående fejlmeddelelse.

Du SKAL altså sende fra f.eks. admin@2se.dk, og så sørge for at den mailadresse findes på serveren!!!
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 09:39 #31
Nej vent, glem det jeg skrev før, det er fordi den ikke kan finde SMTP-serveren... det er samme årsag som var skyld i at formmail ikke virkede. Dit domæne er ikke hostet af azero! Derfor har du jo heller noget subdomæne der hedder websmtp.2se.dk!

Problemet skulle være løst ved at bruge denne SMTP-server: smtp.andersenit.dk
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 23:09 #32
Har du fået det til at virke?