Avatar billede zuk Nybegynder
17. august 2000 - 08:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kommandofortolkeren

Når jeg starter maskinen kommer den med følgende meddelelse: skriv navnet på kommandofortolkeren (f.eks c: windows/command)..............
Er der nogle der kender en løsning på dette......
HASTER
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
17. august 2000 - 09:14 #1
Din maskine mangler en kommandofortolker, eller også kan den bare ikke finde den. Sørg for at filen \"command.com\" ligger i roden på c-drevet. Sørg herefter for at din \"autoexec.bat\"-fil indeholder en \"path c:\" linie. Hvis din \"command.com\" fil ligger i /windows biblioteket skal du have en linie der hedder \"path c:\\windows\" istedet.
Avatar billede gozar Nybegynder
17. august 2000 - 10:35 #2
Brug commando i config.sys

SHELL=c:\\windows\\command\\command.com

Eller denne her i Autoexec.bat

Set COMSPEC=c:\\windows\\command\\command.com
Avatar billede hanzi Nybegynder
17. august 2000 - 18:25 #3
Jeg tror du mangler operativsystem på dit boot drev (drev C)
Hvis du har en start diskette, kan du boote op på den og herefter skrive \"SYS C:\" (mens du er på A-drevet)
Hvis du ikke har en start diskette, på du lave en ny på en anden pc. PAS PÅ: Det er vigtigt, at du booter på en start diskette med præcis den version af operativsystemet, som du har på computeren.

Held og lykke *S*

/Hans
Avatar billede teknik Juniormester
21. august 2000 - 20:15 #4
hanzi\'s version er den nemmeste, hvis det \"blot\" er command.com som mangler.
Jeg har nu aldrig oplevet den der uden at der er blevet slettet/flyttet en masse andet.
Eller er dårlig forbindelse til Disken.

-Check dine HDD-kabler.
Hvis det ikke hjælper så kan du tage et kig på din disk ved at slutte den til en anden maskine, og prøv om du kan se/gætte hvad der er gået galt...
Typisk at windows folderen er blevet flyttet/slettet.

Når du har overvejet (og måske forsøgt) disse to muligheder,
Så stålsæt dig blot, og gå i gang med en helt frisk windows installation.
...Havde du det ikke på fornemmelsen ?

mvh ;-)
Teknik

Avatar billede kvanque Nybegynder
11. oktober 2000 - 17:43 #5
han mangler ikke et system men kun en command.com kopier  den fra en bootdisk med kommandoen:
copy command.com C:\\command.com