Avatar billede mobi2 Nybegynder
05. juli 2002 - 18:02 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

AUTOSLUK?????! huuuulk

Hej drenge,
jeg har lige købt det helt store gear, og glædede mig som et lille barn til rigtig at skulle vise baghjul til alle :o)
Nå, ny Starnet 450W PSU, Soyo Ultra Dragon Platinum MB, AMD XP 2100+, 1,5 GB Performance RAM, 3 HD (ialt 220GB, IBM GXP120) og 3 CD-drev. Et gammelt G1 GFX kort (kommer når der er flere penge :-() Til at huse det hele er der en Chieftec sølv kabinet.
Jeg fik jo den gode idé at smide lazer leds i min PSU, og i kabinettet er der smidt 2 cold cathode rør i... alt sammen meget flot.....MEN!
Min computer slukker for sig selv uden varsel, og med forskelligt tidsinterval???? Jeg fatter det bare ik. Jeg kører Win2K eng ver. I morges prøvede jeg at lade den køre da jeg tog på arbejde... i DOS!!! men den var slukket da jeg kom hjem igen!
Hver gang den har slukket sig selv skal jeg fjerne strømmen helt før den vil starte igen, og nogen gange når jeg så gør det, ryger sikringerne i hjemmet???
Jeg har en lumsk mistanke til min PSU, men er dog ikke helt sikker.

Nogen der har et forslag????
Avatar billede 123test Nybegynder
05. juli 2002 - 18:09 #1
Har du prøvet at pille noget af alt dit "gøjl" af? Og måske et par diske og cd-drev.

En PSU har et sikringskredsløb, der slukker, hvis den er overbelastet.
Avatar billede mobi2 Nybegynder
05. juli 2002 - 18:14 #2
Jeg har ikke mit lys kørende, hvis det er det som du hentyder til som gøjl :o)
Jeg havde 3 extra blæsere kørende.... de er fjernet....  men glæden var kort... længste oppetid er 7½ time :-(
Og jo jeg kender til sikringskredsløbet.... men jeg mener 450W!!! Det burde fanme være nok??
Avatar billede marz* Nybegynder
05. juli 2002 - 18:20 #3
det lyder mere som varme sikringen på prossesoren der lukker ned... har du checket blæseren på prosseren, måske er der for lidt køle pasta eller for meget ??? måske sidder blæseren forkert, eller den er underdimensionderet.

m
Avatar billede 123test Nybegynder
05. juli 2002 - 18:31 #4
Det var netop cathode rørene, jeg var bange for. Så vidt jeg ved er det nogen være strømslugere.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
05. juli 2002 - 20:37 #5
Hvis sikringerne i gruppetavlen springer kan du være helt sikker på at der er noget galt. Højst sandsynligt din PSU, der kortslutter når den bliver varm
Avatar billede toocool Nybegynder
05. juli 2002 - 20:51 #6
Har du prøvet at tage siderne af kabinettet? Det kunne jo være varmesikringen i CPU'en, som marz siger....

Eller prøv at høre din forhandler om ikke han har en anden PSU du kan låne, den kan jo have en def
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 13:48 #7
Hvad med at låne en PSU af en af dine venner eller evt. i en forretning - Den behøver jo ikke at være lige så stor, men bare for at se, om det skulle være den eller også prøv din i en af dine venner's Pc'er.
Prøv evt. at tage alt ud af Pc'en undtagen en ram-klods, grafikkortet og den HD som du booter op på op prøv så at se om den kan køre uden at gå ned.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 14:20 #8
Er man gået i dvale eller hvad???
Avatar billede mobi2 Nybegynder
29. august 2002 - 12:17 #9
hmmm....
Jeg er sku ked af jeg ikke har delt points ud endnu.... jeg løste selv problemet...
Det var en defekt PSU der var årsag til alt det påstyr... Det var sikkert noget ved MOD-ingen af PSU der gik galt.
Jeg har købt en Enermax PSU i stedet for med indbygget lys!! Alt kører, jeg har endda tilføjet 2 xtra 80 GB HD, og alt lyset fungere som det skal. Med hensyn til varme som mange foreslog, har det intet med det at gøre... jeg har støjdæmpet kabinettet med No Noice MagicFleece, og tænkte på da jeg gjorde det at det ville skabe et varmeskab, men det har det slet ikke. Jeg har endda sat hastigheden på min CPU ned til det halve, men den er kun steget til 55 grader med MAX belastning???? Meget godt gået synes jeg. Jeg synes i skal ha tak for jeres hjælp og vil gøre det mest retfærdigt ved at dele ud lige :-)
Avatar billede mobi2 Nybegynder
29. august 2002 - 12:20 #10
P.S. Cold catode rør sluger ikke mere end 2,4 W :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. august 2002 - 12:47 #11
Takker for point'ne.