Avatar billede chr Nybegynder
05. juli 2002 - 15:43 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

USB disk på nt4

Hej...

jeg har lige købt en 64 MB USB Flash disk "nøglering", men kan ikke få skidtet til at virke i NT4(sp6a). På w2k og xp er der ingen problemer, den installerer sig selv uden probs. Medfølgende SW er nok af den grund lavet til win9X.

Jeg har travet producenten's (www.trancenderusa.com) website tyndt efter en driver, men de fører tilsyneladende ikke support på alle deres produkter.

Understøttes USB overhovedet i NT4?

Jeg har vist engang haft en USB-mus der fungerede i NT4, men ikke optimalt..

Da hele formålet med at købe USB disken ryger ud af vinduet hvis den ikke virker i NT4, håber jeg virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :) ...?

/Chr
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 15:49 #1
Det er fordi der ikke er USB support i NT4 - desværre
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 15:50 #2
.. og problemet kan ikke løses med en update eller lignende. Det er ret irriterende - men intet at gøre ved det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2002 - 10:59 #3
Som webcreator skriver, har du en lidt håbløs situation, da USB officielt ikke understøttes i NT4.

På trods af det, har flere selvstændige firmaer udviklet drivere til NT4´s USB, for at understøtte deres eget USB udstyr under NT4.

Et af firmerne er Inside Out Networks, og du kan finde deres NT4 USB driver her:
http://www.ionetworks.com/support/epdrivers.html
Installerer du den, har du USB kørende under NT4. Så kan du med lidt held få din USB key til at virke direkte. Virker den ikke direkte, skal du nok opgive - for så kræver det at "Trancenderusa" laver en NT4 driver til din USB key.

Læg altså mærke til at du skal bruge 2 ting:

1. Driver til USB i NT4.
2. Driver til USB key i NT4.

Hvor 2 ikke er nødvendig, hvis USB key´ens hardware er ordentlig.

Held og lykke.
Avatar billede webcreator Nybegynder
08. juli 2002 - 11:22 #4
Jeg vil tro, at 2. eren er ret aktuel under NT4. Hvordan skulle den komme til at virke uden software til at styre den? NT aner jo ikke hvad den skal :-)
Avatar billede chr Nybegynder
10. juli 2002 - 13:58 #5
ole madsen>> jeg prøver lige med den driver du henviser til, men som webcreator siger er det nærliggende at der også skal bruges en driver til selve disken, når først NT finder den. Men nu tager jeg lige en ting ad gangen :)

/Chr
Avatar billede chr Nybegynder
06. august 2002 - 16:16 #6
Hej igen,

jeg har nu prøvet med den driver som du henviser til, og jeg kan med det program der bliver installeret i "system tray" godt se disken, men. Den laver en "no registry entry found for device id" - fejl som jeg går ud fra skyldes den manglende driver. Jeg er blank for ideer, har i nogen forslag.

/Chr
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. august 2002 - 16:21 #7
Nej, desværre.

Som skrevet, havde du en minimal chance i, at USB key´ens hardware selv kunne levere nok info til NT4, til at det ville virke.
Det lader det ikke til, og så har du altså ikke en chance.

Det er nok tiden til at skifte NT4 ud med noget nyere, eller opgive idéen helt.
Avatar billede chr Nybegynder
06. august 2002 - 16:30 #8
ok!
Ærgeligt jeg ikke selv bestemmer hvilket operativsystem vi skal bruge :(

Men i får lige point som tak for hjælpen, håber i er tilfredse med fordelingen..

/Chr
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. august 2002 - 16:43 #9
Takker for points

Jep - det er møgærgerligt. Håber du finder en anden anvendelse for din key.