Avatar billede masterbp Nybegynder
05. juli 2002 - 14:09 Der er 11 kommentarer

Måle antal KBytes en side indeholder

Hej

Jeg har brug for et værktøj, som given en vilkårlig url skal kunne finde ud af hvor mange KBytes siden fylder incl. objeker, såsom .gif, extern javascript, flash mv.
Værktøjet skal vise hvor mange Kbytes en IE bruger skulle downloade for at vise siden korrekt.
Jeg har kigget på wget, som kan hente en side incl. -.gif mv., men den er ikke intelligent nok (misser f.eks. nogle gange externt inkluderede javascripts).
En anden mulighed er at anvende IE og derefter måle netværkstrafikken, men jeg vil gerne have at det kan automatiseres en smule :)

Nogle forslag?
Avatar billede disky Nybegynder
07. juli 2002 - 22:46 #1
brug opera, den skriver det helt af sig selv.
Avatar billede disky Nybegynder
07. juli 2002 - 22:46 #2
p.s. du må MAX giver 200 point ialt.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
07. juli 2002 - 23:28 #3
Det virker på mig at
  http://www.eksperten.dk/spm/233400

er i modstrid med
http://www.eksperten.dk/regler.phtml , §2.1.11

Derfor opfordrer jeg masterbp til at lukke overnævnte spørgsmål...

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede masterbp Nybegynder
08. juli 2002 - 08:33 #4
Ok.. Jeg har hermed lukket indlæg nummer 2 :)

Disky: Ang. opera, giver det så et reelt billede af, hvor lang tid det vil tage for en IE bruger at loade en given side?
Avatar billede masterbp Nybegynder
08. juli 2002 - 08:36 #5
Jeg kan desværre ikke bruge dit svar disky. Jeg har brug for en automatiseret proces (batch), så jeg kan kontrollere størrelsen på en eller flere sider med passende intervaller.
Avatar billede profix_ Nybegynder
08. juli 2002 - 08:47 #6
Avatar billede masterbp Nybegynder
08. juli 2002 - 08:52 #7
profix: Snedigt program, men det hjælper heller ikke. Dette program kan ikke koble sig op imod en HTTP server, men kræver en mappe som den kan rode i :)
Avatar billede masterbp Nybegynder
08. juli 2002 - 08:55 #8
Jeg tror enterhånden jeg hælder til løsningen med at måle trafikken til computeren samtidigt med at man hente side i IE. Nogen som kender en proxy server til windows, som kan logge trafik info ned i en fil, så man derfra kan få tallet?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. juli 2002 - 13:00 #9
Kan squid kører på windows?
Avatar billede masterbp Nybegynder
09. april 2006 - 20:52 #10
lukket pga. manglende svar
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2006 - 20:55 #11
Så husk at acceptere dit eget svar, men hvordan kalder du det mangledende svar når du bliver spurgt om noget du ikke svarer på !