Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juli 2002 - 04:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lokal netværk adgang til delte mapper

Jeg har et lille netværk med en 5ports 10/100 Linksys hub og 2 pc'er forbundet op til en 512/128 ADSL.Begge computere kører Win 2000 DK. Indtil i går virkede alt fint men efter jeg har geninstalleret Win på maskine A kan maskine b ikke få adgang tilmaskine A's mapper man kan sagtens se mapperne men den kræver brugernavn og adgangskode, hvad er det jeg gør galt (jeg er nybegynder, så jeg vil gerne have det bøjet i blød neon)Vi har ingen problemer med at dele internetforbindelsen, og A kan sagtens både se og bruge mapperne hos B. Gæste kontoen er aktiveret og følgende protokoller er inst.NWlink netBIOS, NWlink IPX/SPX/netBIOS-kompatibel transportprotokol, Internetprotokol (TCP/IP). Der er installeret klientprogram til microsoft netværk og fil og udskriftsdeling. netværket er sat op med automatisk tildeling af ip adresser
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 04:54 #1
Den ene af maskinerne vil gerne være administrator...
Da du installerede styresystemet skulle du indtaste nogle navne osv.
der fik du muligheden for at lave en kode, hvis du ikke har lavet en kode skal du skrive administrator som user og lade passwordfeltet være tomt...
har du lavet en kode så skriv den i passwordfeltet...

har du ændret admin navnet så skriv detette istedet for administrator...
Avatar billede a-tot Nybegynder
05. juli 2002 - 08:10 #2
guibber >> Prøv lige dette !
Åben stifinder på maskine A, højre klik på den mappe / drive du ønsker at dele. Vælg "deling" Aktiver "Del som" osv.

a-tot
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juli 2002 - 12:12 #3
>> jeg er oprettet som bruger på maskine A med admin rettigheder er det så nødvendigt at logge på som admin?
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juli 2002 - 12:13 #4
>a-tot>> jeg har delt mapperne
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juli 2002 - 12:43 #5
UPS... man kan ikke se maskine A's mapper på maskine B men kun selve maskinen og når man så prøver at gå ind på maskinen spørger den om password og brugernavn
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2002 - 14:20 #6
Når computer kræver et brugernavn og password, så skriver du det brugernavn og passowrd du logger på med.

FX:
PC A logger du ind med admin password er test
PC B logger du ind med admin2 password er test2

Fra PC A "går" du ind på PC B og når den kræver brugernavn og password så skriver du admin2 i brugernavn og ved password skriver du test2.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2002 - 14:20 #7
Håber du forstår
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juli 2002 - 14:49 #8
Tak for hjælpen Hansen. Skriver du et svar kan jeg også give dig point
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2002 - 15:05 #9
var så lidt