Avatar billede wallberg Nybegynder
04. juli 2002 - 20:39 Der er 4 kommentarer

MySql og filer på serveren!

Er der nogen der ved hvordan man indsætter data som allerede ligger på serveren i en MySql database?

Dvs. filen der skal kunne indsættes er allerede flyttet til et tmp-bibliotek på serveren, men mangler at blive flyttet ind i MySql-databasen!

Med venlig hilsen
Filip
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. juli 2002 - 19:45 #1
Det kan du gøre med phpMyAdmin.
det kan hentes på http://sourceforge.net/projects/phpmyadmin/
Du skal bare redigere config.inc.php så den passer til dine mysql oplysninger, og så har du et txt felt hvor du bare kan kopiere indholdet fra din sql fil ind i og så trykke udfør, så er du kørende.....
Sig lige til hvis du ik forstod
Avatar billede wallberg Nybegynder
05. juli 2002 - 23:38 #2
Tak for svaret - jeg kunne desværre bare ikke bruge det til noget!

Problemet er nemlig, at jeg skal flytte en fil (f.eks. et billede) fra et bibliotek på serveren ind i database.

F.eks. flytte billedet "filip.jpg" fra biblioteket "tmp" ind i en MySql-database.

Det skal lige siges at PHP kører i safe mode...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
06. juli 2002 - 00:44 #3
Nå ok, så skal du have fat i noget af det som de har her:
http://www.phpbuilder.com/columns/florian19991014.php3
har selv brugt det, det er dog ik helt perfekt, gjorde det med en exe fil, den blev 2 byte mindre da jeg hentede den ud igen, hvilket gør at det er ik er en optimal løsning.....
Avatar billede wallberg Nybegynder
06. juli 2002 - 01:30 #4
Har tidligere læst artiklen, som efter min mening er ganske god.

Problemet er bare, at denne løsning ikke virker når man kører med PHP i safe mode som StruerNet gør.