Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 20:12 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Aver TV-tuner kort

Hej,

Jeg har et http://www.aver.com/products/images/avertvstereo_s.jpg kort (det ligner ihvertfald på en prik, bortset fra at AverTV klistermærket ikke lige er der, og den øverste indgang ikke er der (det ligner noget til Radio, det på billedet, det er der ihvertfald ikke). Stikket til Video mangler "kraven", men det er ihvertfald til det stik fra alm. Kabel til fjernsyn (det fra tv-stikdåsen).

Nogen der har sådan et kort (på cd'en står der AVerMediaTVCapture), med bt848 chip, og fjernbetjening? Og som der vil hjælpe med at få det til at køre på mit Windows 2000?

Mange hilsener,
Troels P. Olsen
Avatar billede tumben Novice
04. juli 2002 - 21:34 #1
http://www.averm.co.uk/support/Driverspage.htm  prøv der, men jeg har også problemer i win 2000...men det kan køre
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 21:43 #2
Der er ingen af downloads'ne på siden der virker - tjek selv efter...
Avatar billede tumben Novice
04. juli 2002 - 21:59 #3
hvordan virker ..hvad mener du
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 22:11 #4
Døde links...
Avatar billede tumben Novice
04. juli 2002 - 22:11 #5
de virker fint her..har lige downloaded for 5 minutter siden
Avatar billede razorgoose Nybegynder
04. juli 2002 - 22:30 #6
jeg har præcis sådan et kort og kører win2k uden problemer..
jeg sætter cd i og i enhedhåndteringen siger jeg opdater driver og henvis til cd og der efter finder den selv en masse ny hardware og der siger du bare ok til at finde driverne på cdén..

razorgoose
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 22:37 #7
CD'en er så gammel at der ikke er Windows 2000 drivere derpå...
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 22:41 #8
Hmmm, den driverside virker... AVER har nok dårlige links til driversiden, dette er den jeg fandt: http://www.aver.com/software/index.html ...
Avatar billede tumben Novice
04. juli 2002 - 23:04 #9
fatter ikke helt hvad du taler om...den første link jeg gav dig virker...den ..ovenstående virker ikke..forbidden siger den nårman prøver noget
Avatar billede razorgoose Nybegynder
04. juli 2002 - 23:07 #10
nu ved jeg ikke om det er lovligt eller ej..men jeg kan kopiere alle win2k driver og sende til dig??

men er der nogle kloge hoveder der kan fortælle mig om det er lovligt eller ej??

Razorgoose
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 23:09 #11
Okay... Nu finder jeg så ud af, at monteringen til det "alm." kabel (det man bruger her i DK når man har kabel-tv), der er faldet noget af, så der kun er en ca. 4 mm i diameter, 1 cm høj "montering" tilbage. "Pinden" (i han-enden på antenne-kablet) passer perfekt ind i hullet i midten, men "kraven" mangler. Hvad gør jeg? Håber på at kunne låne et digitalkamera i morgen for at tage billeder af det.

//troels
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 23:11 #12
Jeg fandt driverne, og det virkede!!! Men som sagt er kortet "defekt". :o( - jeg har lige beskrevet fejlen, hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede tumben Novice
04. juli 2002 - 23:13 #13
...razorgoose..må man spørge hvad der står af versionsnummer på din CD..min hedder TV Series software Fleet support Win 2000 version3.00...og det har jeg mange problemer med..support siger at man skal tage den der hedder 203 på http://www.averm.co.uk/support/Driverspage.htm  ...men godt er det ikke..så hvis duhar noget der virker er jeg også meget interesseret
Avatar billede puttitat Nybegynder
04. juli 2002 - 23:56 #14
Jeg har filmet lidt af kortet, og lidt af "defekten".

http://80.62.88.133/tvkort.avi

Sorry for den sløve hastighed. Komprimeret med DivX 5.0.2. Ca. 900 kb.

http://80.62.88.133/tvkort2.avi er ukomprimeret, men fylder ca. 1,1 mb.
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 00:02 #15
jeg kan ikke se den avi..mangler et plug in..men er det den her du taler om http://home19.inet.tele.dk/fasterglatnakke/adapter.jpg
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:13 #16
Ja, lige præcis!
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:14 #17
Ja nu kan jeg ikke se den anden ende, har du et billede af den?
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:26 #18
...nej ikke lige nu..men det er meget simpelt...den ligner et phonostik..(er det ikke det det hedder)...du ved en cirkel (skærmen)..og en pind i midten.
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:27 #19
..en massiv pind i midten
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:32 #20
okay, hvor stor er "skærmen" på "bagenden", ca. i mm?

//Troels
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:35 #21
ok nu er den der  http://home19.inet.tele.dk/fasterglatnakke/adapter2.jpg
yderdiameteren på cirklen = 9.5mm
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:38 #22
http://80.62.88.133/billeder

Jeg ved ikke helt om serveren bliver lukket her i nat, da det er min egen maskine.

Som det ses, er diameteren ca. 5-6 mm :o)
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:39 #23
Hvor har du stikket fra, hvad koster det, for er det noget der ikke koster så meget (eller evt. kan betales når det er prøvet, ellers sendes tilbage, hvis det er noget du har), kan der jo ikke ske noget ved at prøve..

//Troels
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:43 #24
min stik på KORTET er 8 mm i yderdiameter...og min adapter er 8 mm i inderdiameter..men tror lige du skal måle efter...for det må være den jeg har du skal bruge, men hvor du får fat i sådan en...????
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:46 #25
..den sidder jo i..når man køber kortet...er ikke klar over om man kan købe dem løse..flæk noget sammen af nogle stik nede fra radioforhandleren..eller lån et i en butik der forhandler tvkort..
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 01:46 #26
Kan jeg ikke låne din, jeg bor få km nord for Aalborg? Hvor har du din fra?

Den her er rundt regnet 6,5 mm i diameter, så det lyder desværre ikke som om den passer.
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:51 #27
hmmm..det er vist ved at være sovetid..desværre kan jeg jo ikke rigtig hjælpe dig..det lyder altså underligt...hvis det er antennestik IND du har..for det er standard..som jeg har beskrevet..
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 01:54 #28
hvor kommer det kort fra du har..for hvis det ikke er til det europæiske marked.kan det være derfor
Avatar billede puttitat Nybegynder
05. juli 2002 - 02:03 #29
Der er jo også SVHS og alm. phono-stik. Men det er til almindeligt TV-in, for uanset hvor det er fra i verden, bruger man stadig den type stik man bruger i DK. Og iflg. manualen skal der også sidde sådan en adapter dér... Den mangler jo gså bare... Desuden kan man vælge "Cable" i channel scan - og det er også dansk kabel. Desuden kan man vælge "PAL G/B (eller noget derhenad) DK" under install. Så det er skam også til DK.

//Troels
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 08:00 #30
detber som det skal være..s-vhs og composite og ant. ind. du bliver nødt til at skaffe en adapter...mendet lyder stadig underligt at målene ikke skulle være de samme som mine..god jagt
Avatar billede razorgoose Nybegynder
05. juli 2002 - 11:01 #31
tumben:) min hedder version 3.00

razorgoose
Avatar billede tumben Novice
05. juli 2002 - 11:59 #32
razorgoose..det var ligegodt ..jeg kunne da ikke få videoen tilat optage lyd med den version.og andre problemer..men ok..jeg må prøve igen. (har imellemtiden købt et andet kort ..da jeg blev træt af det)