Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 11:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

FTP ekstern ip

Hejsa

Jeg har sat en BulletProofFTP server op. Problemet er at den står på et internt netværk, og jeg ville gerne kunne tilgå den udefra. HVis jeg bruger www.myip.dk får jeg da også en adresse jeg kan pinge, men ftpserveren viser at den kører med den interne adresse - hvordan kan man ændre det, så man både kan tilgå den fra eksternt og internt net?????
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 11:30 #1
Nu skriver du ikke hvordan du er koblet op til nettet, men hvis du har en router skal du sætte dens NAT konfiguration på port 25 til at ramme den interne IP din FTP-server har, så kommer trafik fra port 25 (FTP) til din server.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2002 - 11:31 #2
benney => det er port 21 ;o)
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 11:31 #3
Tyrker fejl, ja det ved jeg godt. sorry sorry
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 11:36 #4
Det er på bolignet-aarhus! Vi er koblet sammen i et switchet netværk, med en udgang somewhere til internettet!
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 11:37 #5
Ingen router - bare et stik i væggen... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 11:37 #6
nogle ftp server vil også have port 20 åben. Jeg mener at den bruges til at chatte med dig user som er connect til din ftp server og at user har mulighed for at ændre password. Men ikke sikker. Hvis det virker med kun at have port 21 åben, så lad vær med at åbne port 20
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 11:44 #7
problemet er når jeg prøver at connecte:

Connecting to 62.199.202.30 (ip = 62.199.202.30)
ERROR:>    Can't connect
ERROR:>    Can't log in. Still trying...
STATUS:>    Disconnect: Thursday 11:41:56 07-04-2002
STATUS:>    Waiting to try again...

Problemet er vel at den ikke kan finde min pc, når jeg kommer udefra og ind til lokalnettet????
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 11:49 #8
lokal ip 172.16.32.40
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 12:09 #9
du kan ikke connect fra en computer i din internt via internette til en anden computer i dit internt net. Prøv at få en ven til at connect, når du har åbnet port 21
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 12:12 #10
Så har bolignet-aarhur jo en router hvor alle (eller tæt på) port er lukket. Jeg tror ikke du får dem overtalt til at åbne nogle port :-((
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 12:21 #11
hansen.dk>>> min kammerat har det kørende, men har været så heldig at få en fast ip inden noget af selskabet  gik konkurs!!!! Skal man have en fast ip for at få det til at virke???
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 13:02 #12
nej du skal ikke have fast iP for at en ftp server virker (er en go' ide) Jeg har ftpserver, mailserver, webmail server og webserver kørende og jeg har ikke fast ip (endnu). Jeg har oprette mig ved www.dyndns.dk

Har du nogen firewall på din computer?? fx. zonearlam. køre du med winxp skal du lige indstille noget
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 13:24 #13
kører winXP
Avatar billede razorgoose Nybegynder
04. juli 2002 - 13:29 #14
har du slået firewall fra????..den er indbygget i winXP

Razorgoose
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 13:34 #15
tjaaa, det er jo lige det..... sidder ikke ved min maskine lige nu - først om et par timer. Skal den være slået fra????
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 13:36 #16
Så dan gøre du i WinXP home E.:
Højre klik på Netværkssteder og klik på egenskaber
Højre klik på din internetforbindelse/LAN-forbindelse og klik på egenskaber
vælg fanbladet Avanceret
*så har du 2 muligheder*
1)
fjern det kryds som står ved "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller .................... Internette".

2)
Lad krydstet stå i "Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller .................... Internette" og så klik på Indstillinger og så skal du sætte krys i ftp-server og tryk OK til det næste vindue der kommer.
færdig :-))
Prøv at få en ved SOM ikke sidder i dit netværk at connect til din ftp server
Avatar billede sbay Nybegynder
04. juli 2002 - 13:39 #17
ok takker - prøver det når jeg kommer hjem, og så må vi se hvad der sker!
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
14. juli 2002 - 12:11 #18
Du kan nok ikke gøre noget hvis du ikke har adgang til firewall'en