Avatar billede silas Nybegynder
03. juli 2002 - 23:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan grafik kort skiftes til notepad?

Hejsa

vi står med en bærbar hvor vi godt ville smide et grafikkort i så den kørte spil lidt bedre.. kan dette lade sig gøre, og hvis ja; hvilke kort kan bruges? det er en ibm notepad.. tak på forhån
Avatar billede lundemann Nybegynder
03. juli 2002 - 23:10 #1
Nej
Avatar billede lundemann Nybegynder
03. juli 2002 - 23:11 #2
Dette kan ikke skiftes da det er specielle moderboards der sidder i bærbare computere.. medmindre du vil af med en fomue..
Avatar billede silas Nybegynder
03. juli 2002 - 23:15 #3
hvormeget er en formue? hehe
Avatar billede xorzisten Nybegynder
03. juli 2002 - 23:17 #4
Prøv at snakke med reconnect IT, som blandt andet reparere bærbare computere.
Avatar billede webcreator Nybegynder
05. juli 2002 - 03:27 #5
Nej, det vil helt klart ikke kunne betale sig, at forsøge at smide en anden grafikchip i din laptop. Det kan højest sansynlig ikke lade sige gøre - og hvis det kan, så koster det lige så meget som en ny - mere eller mindre.

En laptop er heller ikke det bedste at spille på. Nu havde det hjulpet os lidt, hvis du havde givet os computerens specifikationer. Men bærbare har det problem, at de er svære at køle. Så hvis det er en halv-hurtig maskine du har, så bliver den højest sandsynlig ret varm når du spiller. Dette nedsætter maskinens performance. Jeg ville sige, at det bedre kunne betale sig for jer, at købe en billig-PC til 3000-4000 i bilka eller sådan noget. Bærbare er _ikke_ gode til spil.
Avatar billede kap74 Nybegynder
07. juli 2002 - 15:52 #6
Hvis du skal have nyt grafikkort i din laptop, så skal hele MB skiftes og det er jo heller ikke sikkert at du kan få et MB med bedere grafikkort som passer til din laptop, og ca. prissen for at skiftet et MB er 10000 kr. ex. arbejdsløn.
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. juli 2002 - 18:40 #7
kap74 > 10000 ex. løn ? Nej - det er ikke prisen.. Så dyrt er et Mobo ikke - heller ikke hvis det er til nootbooks. Anyway, så tror jeg ikke der findes forretninger i Danmark, der vil skifte moboet i en notepad, da dette er en meget besværlig operation. Du skal tænke på, at der ikke lige findes et "standard motherboard" der passer til din laptop. alt er lavet helt specielt til den specifikke model. Så jeg tror du skal slå tanken ud af hovedet - desværre :-)