Avatar billede sniperkiller Nybegynder
03. juli 2002 - 22:43 Der er 3 kommentarer

Problemer med at finde andre Workgroups

Jeg har en bærbar som jeg logger på et netværk på en skole. Men jeg har problemer med at finde de Workgroups som andre kan(f.eks. Workgroup, MSHome eller andre)
Jeg bruger WinXP, som de andre også bruger.
Hvad kan jeg gøre for at ændre det????
Avatar billede dr-data Nybegynder
03. juli 2002 - 23:47 #1
er du i samme subnet ?
kan du pinge de andre ?
kan du få navnet på en af de andre computere ved at skrive "nbtstat -A ipadresse" ?
Avatar billede sniperkiller Nybegynder
04. juli 2002 - 11:14 #2
Vi får aotomatisk tildelt ip-adr. så subnet må være det samme.
Jeg kan pinge nogle af dem men ikke alle.
Det med 'nbtstat - A ipadresse' kender jeg ikke. Hvad gør det? Checker hvilken klasse ip-adr. er i ?
Avatar billede dr-data Nybegynder
05. juli 2002 - 08:42 #3
Den kommando skulle give dig en lille liste ud fra navnetabellen på fjern-computeren, og MAC adressen på den computer du har indtastet...

*kom selv i tanke om at den nok ikke er så rellevant, da man sagtens kan bruge den over nettet ;-)* i princippet kunne du godt have nøjs med at pinge, jeg ønskede bare at se om jeg kunne få trukket navnet ud fra klienten....

selvom du for tildelt din ipadresse automatisk, bør du nok alligevel tjekke den manulet på de computere du har problemer med at få kontakt til, og på mindst en af dem du ingen problemer har med...

har du tjekket firewalls ? (windows xp har jo også sin egen!?)
hvilken ip-adresse er det du for tildelt ?
hvilket subnet ?
kan du se din egen computer i andre computere ?
er der nogen af de andre der kan se dig ? eller pinge dig ?