Avatar billede pek Nybegynder
03. juli 2002 - 19:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scanner - USB

Har købt en scanjet 2200C scanner, men kan ikke få den installeret rigtig under win XP. Den er tilsluttet USB port
Driveren der fulgte med skulle være til Win XP.
Første gang jeg installerede scanneren, går det godt, men når jeg så lukker computeren ned og starter den op igen, finder win XP en ukendt USB enhed og scanneren virker ikke mere.

PEK
Avatar billede in2designs Nybegynder
03. juli 2002 - 19:33 #1
hmm..

prøv at sætte din scanner i den anden port!
eller hvad for en XP har du ??

der er mega mange fejl på PRO
Avatar billede pek Nybegynder
03. juli 2002 - 19:37 #2
Det er Win PRO og jeg har prøvet de andre USB porte, men med samme resultat

pek
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2002 - 20:04 #3
har du prøvet at lade den finde driveren selv.

min HP G55 fandt den med det samme og jeg har ingen problemer i den retning.

pek> Det kan godt være at der er nogle fejl på Pro, men ikke megamange som du skriver!
Avatar billede pek Nybegynder
03. juli 2002 - 20:19 #4
Jeg har prøvet det og det hjalp ikke, da Win XP ikke fandt scanneren som usbenhed, men som en ukendt enhed.

PS det var ikke mig der sagde at der var fejl i WIN xp
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2002 - 23:26 #5
nej, det var indesign der skrev det, hvorfor ved jeg ikke!

Prøv at kontakte forhandleren af din scanner, de plejer at ha' råd for det!
Avatar billede kap74 Nybegynder
06. juli 2002 - 14:11 #6
Tag din scanner fra og installere software og driver, genstart pc og tilslut så scanneren
Avatar billede pek Nybegynder
07. juli 2002 - 16:47 #7
Det var sådan jeg installerede den første gang og da virkede det, men efter at have slukket pc og så tændt igen virkede den ikke
Avatar billede kap74 Nybegynder
07. juli 2002 - 16:54 #8
Så ville jeg kontakte HP support og snakke med dem, jeg er bare bange for at de siger til dig at du skal reinstallere winXX..... :-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 17:13 #9
Inden du installerer WinXP igen så prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juli 2002 - 17:13 #10
men fjern driverne først og tag scanneren fra.
Avatar billede kap74 Nybegynder
08. juli 2002 - 12:51 #11
Jeg håber du for din scanner til at virker ved at bruge retaxes forslag, jeg har bare prøvet det på en win98se, hvor vi havde samme problem, og det endte med at vi leverede scanner tilbage til forretningen efter vi havde snakekt med HP support uden held, herefter købte min onkel en epson scanner som har virket fra dag 1.... men held og lykke :-)
Avatar billede pek Nybegynder
11. juli 2002 - 16:47 #12
Til retaxes

Dit råd virkede, nu kører scanneren upåklagelig, så du fortjener pointen.
Undskyld det varede så længe med svar.

PEK
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2002 - 17:08 #13
ja, det er fint, nu er det mig der har et problem. Jeg kan ikke få lov til at installere en HP G55, ligegyldigt hvad jeg gør, har også prøvet en Repair 2 gange uden resultat, så det ender nok med en helt clean installation.
Men din kom da til at virke, til lykke og tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede pek Nybegynder
11. juli 2002 - 18:52 #14
Jeg måtte også ty til en clean installation for at få det til at virke