Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 17:37 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

Hvor i landet hører IP-adressen til?

Er det muligt ud fra en brugers IP-adresse at finde ud af, hvor i landet vedkommende besøger siden fra?
På lovlig vis selvfølgelig og uden at skulle kontakte udbyderen?
Og i så fald - hvordan?
Avatar billede zaditor Nybegynder
03. juli 2002 - 17:38 #1
Avatar billede zaditor Nybegynder
03. juli 2002 - 17:39 #2
Så skriver du bare den ip du har...
Avatar billede zaditor Nybegynder
03. juli 2002 - 17:40 #3
Det skal lige siges at det selvf. er lovlig.. :o)
Avatar billede olelar Nybegynder
03. juli 2002 - 17:52 #4
Nej det er ikke muligt - du kan kun se hvem der råder over IP-adressen. Hvordan de enkelte bruger deres Ip-adresser, ved man jo aldrig, og kan derfor ikke vide hvor de kommer fra
Avatar billede zaditor Nybegynder
03. juli 2002 - 17:54 #5
Nej okay, men du ka' få noget at vide om den enkelte ip ved at gå derind hvor jeg linkede til...
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 18:14 #6
Ja, man kan selvfølgelig ikke se kundens placering. Kun kundens udbyders hjemsted.
Men man kan vel med en rimelig tilnærmelse gå ud fra, at kunden bor i en begrænset afstand fra udbyderen...
Avatar billede runeevers Nybegynder
03. juli 2002 - 18:24 #7
Jeps. Med NeoTrace Pro kan du.

Du kan downloade programmet her: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=neotrace&tg=dl-2001
Avatar billede zaditor Nybegynder
03. juli 2002 - 18:28 #8
Jeps - Og det kan du med ripe..
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:14 #9
Findes der noget man kan integrere på egen hjemmeside, så det er muligt at lave opslag?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 19:16 #10
oasen - jeg har på www.dinos.dk/?op=13 lavet et link til ripe whois man kan trykke på i forb. med mit "hvem er online" script -er det noget i den retning du tænker på ?
Avatar billede Noone Nybegynder
03. juli 2002 - 19:30 #11
Hmm... Det du ønsker kræer at udbyderene har ordenligt reverse DNS eller har sat de rigtige oplysninger i ripe's whois database, det er der ikke mange der har.

De fleste har OK reverse DNS som f.eks. Cybercity og TDC (Tiscali havde ikke på den IP vi har på skolen, sidst jeg checkede) men f.eks. sonofon og stofanet og dk-tv har ikke. Så det ville blive utroligt upålideligt. Desuden er der jo ingen der siger at de forskellige reverse DNS passer ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:36 #12
jelzin101 ---> Ja, sgu :)

Kan du give et hint til, hvordan det laves?
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:40 #13
Grunden til at jeg spørger er, at jeg skal have integreret en funktion, der tjekker brugerens angivne landsdele op mod deres IP-informationer.
Hvis der ikke er overensstemmelse, skal brugeren enten be- eller afkræfte, at det er vedkommendes personlige computer.
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:41 #14
Det skal bl.a. bruges til at fastsætte autologin m.m.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 19:45 #15
oki ;) selve onlinescriptet er snuppet fra www.o-piz.dk/php.php -så har jeg bare når ip'erne bliver læst ud fra databasen sat en http://www.ripe.net/perl/whois? foran ip'en. og lavet det til et link
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:45 #16
jelzin1001 ---> Udmærket side i øvrigt, men hvorfor hedder jeg "El_muablo" ?
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:46 #17
Ahh...simpelt :)

Det skal bare laves i ASP.

101 - undskyld!
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:48 #18
"en top10 liste over de mest ynkelige, dumme eller simpelt hen ufattelige forsøg på snyd, eller underlig adfærd, der foregår på eksperten.dk."

Det glæder jeg mig til!

Hvor står der i øvrigt, at du logger folks IP'er?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 19:52 #19
jeg logger heller ikke folk's ip'er - kun i de tilfælde hvor de har mulighed for at interaktere med databasen - top10'eren regner jeg med bliver færdig indenfor den næste uge, el_muablo var vist mig ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:54 #20
Hmm... der stod min IP ud for det navn...

Whatever - hvis du er interesseret i et par groteske eksempler fra Eksperten, kan jeg sende nogle til dig, når jeg falder over dem.
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:57 #21
Smider du lige et svar?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 19:57 #22
det må du meget gerne - du kan også bare selv taste dem ind, databasen over brugere er fast som den er nu så det bliver ikke slettet, det er kun pointsystemet jeg arbejder på lige nu.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 19:58 #23
det dér med mit navn er vist fordi jeg har været lidt doven da jeg skulle validere sider ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:59 #24
Nå, ja - du har jo lavet en formular til samme formål allerede :)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 19:59 #25
Tak for hjælpen :))
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 20:02 #26
hehe takker for pts ;)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 20:03 #27
En slat til samlingen ;)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
03. juli 2002 - 20:13 #28
;) mange bække små ;0)
Avatar billede oasen Nybegynder
03. juli 2002 - 20:25 #29
...gør jorden våd