Avatar billede nips Nybegynder
03. juli 2002 - 17:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

rettigheder på w2000

Jeg sidder og leger med min server, der har jeg nogle venner hosted, men så kommer problemet.

De har deres access databaser liggende i roden af deres dir, men jeg ville gerne lave det sådan at database diret som eks. skal hedde "database" ligger neviua højre end roden.

Dette skulle dog helst laves således at der ikke skal oprettes ODBC link til dem alle og hvergang de skal havde en db op.

Er det en rettighed der kan sættes i IIS eller i sikkerhed på mappen? En god vejledning ville være godt.

Det skal helst være sådan at hvis folk prøver at downloade databasen via et direkte link, så kommer der en fejl eller de bare ikke får lov.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. juli 2002 - 19:11 #1
Nu er jeg ikke 100% i at sætte webservere op - og slet ikke med ASP/databaser. Men er det ikke en DSN fil du skal lave? Som peger over på databasen?

Kan godt være at jeg vrøvler - men som sagt er jeg ikke så god til det. :9
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juli 2002 - 20:04 #2
Du skal give servernavn_IISuser rettigheder til mappen, da det er browseren der tilgår databasen. Du skal bare oprette en ODBC driver, der peger på databasen, så kan alle bruge den, men vælger du at bruge odbc, skal der være en for hver database som jeg husker det

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede nips Nybegynder
04. juli 2002 - 00:30 #3
Jeg ville undgå ODBS opsætning til databaserne.
Avatar billede nips Nybegynder
10. juli 2002 - 02:11 #4
lukker
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2002 - 11:33 #5
Så skal du bruge DSN less connection i stedet for
Avatar billede nips Nybegynder
11. juli 2002 - 01:19 #6
Ville bare gerne havde lavet at mappen db i webhotel diret var en niv. højre end webhotel diret.. Dette forhindre bla. at folk kan downloade databasen, er der andre måder at gøre det på evt.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2002 - 22:58 #7
hvis folk ved hvad din database hedder, kan den downloades. Jeg mener ikke den kan beskytes hvis den også skal virke på de dynamiske sider
Avatar billede sxkp Nybegynder
03. august 2002 - 14:49 #8
Dine venner skal kun vide hvad stien til databasen er præcis så skulle det fungere hos dem når bruger følgende kode til at connecte til deres databaser.

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDNS = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\eksempel\\databaser\ven1\et_eller_andet.mdb;"
objConn.Open strDNS
%>