Avatar billede pekr Nybegynder
03. juli 2002 - 13:47 Der er 2 kommentarer

Langsomt opdatering i XP

Hejsa

Når jeg klikker på ikonet "netværksteder" på skrivebordet, går der gerne et minut før den går videre til at vise de delte mappe på de andre comp. kan jeg slå det fra så den bare går til workgroup og visser disse comp. istedet. Det andet går alt for langsomt.

Desuden er det muligt at have 6 computer tilsluttet en switch hvor når nogle kører dynamisk og andre statisk ip adresse (ikke inden for samme subnet) og spille spil i netværk eller skal alle have dynamisk eller statiske??
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
03. juli 2002 - 15:31 #1
Det er ikke xp der er langt tid om at updatere...

Det er RJ45 det er meget langsomt...

Teoretisk kan der gå op til 45 min...
Avatar billede hub Nybegynder
03. juli 2002 - 16:35 #2
Lyder lidt vildt med den lange ventetid, så denne ændring i regbasen kan måske hjælpe:
Start-kør regedit
Find denne værdi
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - mucho performance improvement!

Du kan godt blande dynamiske og statiske adresser i en switch, men hvorfor? Det gavner ikke hastigheden..