Avatar billede fredelu Nybegynder
16. august 2000 - 11:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

program til kodning?

hvilket    program er det bedste/billigste til at skrive c/c++?
mvh frederik
Avatar billede devia Nybegynder
16. august 2000 - 12:00 #1
DJGPP, den er gratis og meget udbredt. Kig på http://www.delorie.com/djgpp/
Avatar billede geeeet Nybegynder
16. august 2000 - 12:24 #2
Den mest udbredte er nok borland c++, men den koster også mønten...

/Geeeet

læs: mønten = mange penge :-)
Avatar billede cktarget Nybegynder
16. august 2000 - 12:53 #3
den bedste og helt klart billigste, er nok Emacs.
Med de rette opsætnings filer, kan denne fuldstændig det samme som borlands C++.
Avatar billede rm Nybegynder
16. august 2000 - 13:47 #4
jeg kan godt lide VC6 eller kdevlepment til linux
Avatar billede devia Nybegynder
16. august 2000 - 13:51 #5
Ehm..  Emacs er da en editor!?
Avatar billede rm Nybegynder
16. august 2000 - 13:55 #6
ja en god editor med en stejl indlærens kurve
en dag skal jeg sætte mig ind i den ;o}
Avatar billede beaviz Nybegynder
16. august 2000 - 23:24 #7
Jeg går ud fra at vi taler Win32, og vi taler om en editor.
Så kan jeg klart anbefale MED (tidligere Mr.Ed hvis nogen husker den fra OS/2 dagene)
http://www.utopia-planitia.de/
Programmet er shareware, men er UDEN begrænsninger.
/Beaviz
Avatar billede fireant Nybegynder
17. august 2000 - 17:09 #8
Selv syntes jeg Djgpp er bedst hvis du vil programmere i dos, det er gratis og er i 32bit...

Borlands turbo c++ er osse ok har selv brugt den, det koster ikke kassen mere da borland.. nu Inprise har valgt at lade folk downlaode det gratis sammen med Jbuilder, Delphi og nogle andre programmer...

du kan finde det et eller andet sted på:
http://www.inprise.com
Avatar billede jglund Nybegynder
18. august 2000 - 09:01 #9
Hvis du arbejder i MS-dos eller MS-windows er der et godt program at starte med. Det hedder Turbo C++ Lite. Der hører både compiler og editor med til.

http://www.jsg.dk/tc.exe
Avatar billede jglund Nybegynder
18. august 2000 - 09:05 #10
Hov undskyld, det var forker adresse:
http://www.jsg.dk/tclite/tc.exe
Avatar billede fireant Nybegynder
18. august 2000 - 11:09 #11
Det er jo bare en Demo version af Borlands Turbo C++
Avatar billede raistlin Nybegynder
18. august 2000 - 15:48 #12
Borland CPP er blevet freeware i shell versionen. Den kan frit hentes fra Borlands side på nettet

http://www.borland.com/bcppbuilder/freecompiler/

Det er den samme compiler som ligger under CPP builderen kunne jeg forestille mig, bare uden alle de rare værktøjer!
Avatar billede jglund Nybegynder
20. august 2000 - 22:23 #13
Ja, men der er ikke nogen begrænsninger.

Hilsen Jakob
Avatar billede fireant Nybegynder
20. august 2000 - 23:28 #14
jo... hvis du læser licensaftalen....
Avatar billede cktarget Nybegynder
31. august 2000 - 12:25 #15
til devia: Jo Emacs er en editor, men som jeg skrev med de rette indstillinger, og software bagved kan den fuldstaendig det samme som Borland\'s C/C++ Compiler.

Eks. kan man fra Borland gratis downloade deres kommandobasseret C/C++ compiler, og denne kan saa kombineres med Emacs, saaledes at det hele alt i alt koerer paa samme maade som deres (Borland) autoriseret editor.

mvh Kedde
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
19. september 2000 - 23:10 #16
Frederik,

Du kan finde DEV-C++ som er en nem og overskuelig IDE baseret på MINGW32 compileren, på følgende URL.

http://www.bloodshed.net

Den er Freeware, og utrolig nem at have med at gøre...Det skader jo heller ikke at den hele tiden bliver videreudviklet...

M.V.H.
Avatar billede fredelu Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:09 #17
jeg har givet pointnen til devie tak alle sammen
mvh frederik